« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

حجاب وفلسفه ی آن | مقالات 1 فروردين 1395
حجاب وفلسفه ی آن

حجاب فرمان الله است

وقل للمومنات یغضضن من ابصارهن ویحفظن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن / نور31

وبه زنان مومن بگو که چشمان خویش راببندند وشرمگاه خود را نگه ، دارند و زینتهای خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه های خود را تا گریبان فرو گذارند و زینتهای خود را آشکار نکنند

یعنی از زینت خود ، آن قسمتی را که امکان پنهان کردنش نیست ، مانند لباسی که زینت و نمایی ندارد ، چیز دیگری را ظاهر نسازند لذا یک زن باید با پوششی سرو سینه اش را نیز بپوشاند.

دستور دوم کتاب الله

و اذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن / احزاب 53

اگر از آنان چیزی خواستید آنرا از پشت پرده بخواهید که این کار برای قلبهای شما و آنان پاکتر است بنابراین حجاب عفت و پاکدامنی است.

دستور سوم الله

یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما / الاحزاب 59

ای نبی به همسرانت ، و دخترانت و زنان مومنین ، بگو تا جلباب یعنی حجاب ، مقنعه ، چادر خود را پیش بکشند ، این به شناخته شدن ( به مسلمانی و عفت ) و ممانعت از آزار و اذیت نزدیکتر است و الله همواره آمرزنده و رحیم است.

ابن عباس رض می گوید این ایه دستور است برای زنان مومنین تا اگر برای کاری از خانه خارج شدند صورت خود را با جلباب سر خود بپوشانند.

اما هشدار رسول الله صلی الله علیه وسلم

فرمودند ما ترکت بعدی فتنه اضر علی الرجال من النساء

یعنی پس از خود هیچ فتنه ای پرضررتر از زنان برای مردان بجا نگذاشتم بخاری و مسلم

دشمنان اسلام بخوبی این مسئله را درک کرده و دانسته اند که فساد کامل هر جامعه ، با فساد و به اصطلاح آزادی زنان امکان پذیر می گردد.

وعید برای برخی از زنان عصر ما

صنفان من اهل النار لم ارهما قوم معهم سیاط کاذناب البقر یضربون بها الناس ونساء کاسیات عاریت ممیلات مائلات رءوسهن کاسنمة البخت المائله لا یدخلن الجنه و لا یجدن ریحها و ان ریحها لیوجد من مسیرة کذا و کذا رواه المسلم

دو گروه از اهل جهنم است که من تا کنون آنها را ندیده ام ، گروهی که همراهشان شلاقهایی است مانند دم گاو که مردم را با آن می زنند ، و زنان پوشیده ای که برهنه اند رو گردان از اطاعت الله و میل کننده به مردان ، سرهای شان مانند کوهان شتر است ایشان داخل بهشت نمی شوند و حتی بوی آن را هم حس نمی کنند ، با اینکه بوی بهشت از فاصله چنین و چنان درک میشود.

این پیش بینی رسول الله صلی الله علیه و سلم هم اکنون به وقوع پیوسته و آن توصیفی که نبی الله کرده اند حالا ما این افراد را می بینیم.

توضیح معنای کلمات مهم

کاسیات عاریات : لباسهای رقیق و نازک یا کوتاه و تنگ که پوست بدن از آن پیدا است .اسماٌ لباس به تن دارد ولیکن پوشش برای بدن نیست.

مائلات : از اطاعت الله و حیا و شرم دور گشته و راه رفتن آنان خالی از میل نیست.

ممیلات : دیگران را با آرایش و زینت خود از اطاعت الله و حیا و عفت دور می کنند و مردان را بسوی خود جذب میکنند.

روسهن کاسنمة البخت : آرایش و فرِ ، موی سر آنان به صورتی است که آنان را به کوهان شتر تشبیه کرده است.

.....................
یوسف نورایی
بازديد:1327| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت