« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسئولان به عنوان نمایندگان حکومت نباید نظام را زیر سئوال ببرند | خبرها 11 بهمن 1394
مسئولان به عنوان نمایندگان حکومت نباید نظام را زیر سئوال ببرند

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه های این هفته با اشاره به کشته شدن یک جوان در روستای لافت در اثر تیراندازی ماموران نیروی انتظامی گفت : بارها شاهد آن بودیم که تیراندازی به بهانه مبارزه با قاچاق موجب گرفته شدن جان افرادی شده است که این افراد نه قاچاق اسلحه و نه قاچاق مواد مخدر یا مشروبات الکلی می کرده اند و این اقدامات هزینه های زیادی را برای مردم و نظام به دنبال داشته است .

وی افزود : ماموران نباید به خود اجازه دهند مستقیما به سوی مردم تیر اندازی کنند و این قضیه ده ها بار اتفاق افتاده و دهها کشته به همراه داشته است و مردم این اتفاقات را از چشم نظام می بینند .

خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم ضمن انتقاد شدید از عدم برخورد با ماموران خاطی ، متذکر شد : متاسفانه در مورد برخورد با مامورانی که جان مردم را به خطر می اندازند نه تنها هیچ شفاف سازی نشده بلکه تاکنون هیچ عذرخواهی هم از مردم نشده و سرنوشت ماموران خاطی برای آرامش مردم مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه مردم قشم علاقمند به نظام و کشور هستند بیان داشت : اگر در جای دیگری از کشور این اتفاقات بوجود می آمد مسئولان شدت عمل بیشتری با ماموران خاطی داشتند اما در شهرستان قشم تاکنون شاهد برخورد قطعی مسئولان امنیتی نبوده ایم.

شیخ عبدالرحیم خطبیی تصریح کرد : ما از مسئولان می خواهیم برای همیشه با یک عکس العمل جدی این قضایا به پایان برسد و با این اظهار تاسفها این مشکلات حل نمی شود.

وی با اشاره به نگرانی مردم در مورد تیر اندازی ها و کشته شدن برخی از افراد ، خاطر نشان کرد : مسئولان به عنوان نمایندگان حکومت نباید نظام را زیر سئوال ببرند و اجازه دهند جزیره دچار بحران شود و جا دارد اگر مسئولی توانایی رفع این مشکلات را ندارد از مسئولیت خود استعفا دهد.

...........................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1099| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت