« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد جامع بستک | آشنایی با مساجد جهان 4 بهمن 1394
مسجد جامع بستک

مسجد جامع بستک (مسجد جدید) واقع در شهر بستک در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

مسجد جامع بستک

«مسجد جامع بستک» از معماری منحصر به فرد و قابل توجهی برخوردار است. برسطح داخلی و بیرونی دیوارهای مسجد در قسمت بالایی دیوارها تزییناتی بکار رفته که این تزیینات بیشتر طرحهای هندسی وگل وبوته می‌باشد.

مسجد جامع بستک

مسجد دارای محراب و منبری مجلل می‌باشد. ستون‌های مسجد با گچبری‌های زیبا و برجسته تزئین شده‌است.


مسجد جامع بستک

شبستانی بزرگ با طاق‌های اکلیل و گچبری‌های زیبا و دو منارهٔ جالب و منحصر به فرد که در حدود ۳۲ متر ارتفاع دارند.

مسجد جامع بستک

منبر مسجد از نقاشی وگچبری خواصی برخوردار است.

مسجد جامع بستک

مسجد جامع جدید بستک یکی از زیباترین مسجدهای منطقهٔ شهرستان بستک به شمار می‌آید. این مسجد در وسط شهر بستک قرار دارد.

مسجد جامع بستک

در ساخت مسجد از معماران مجرب شیرازی و اصفهانی استفاده شده است که کار آجرنما و کاشی کاری و سایر مراحل ساخت آن، زیر نظر مهندس سیدحمزه حسینی انجام داده اند.

مسجد جامع بستک

ظرافت خاصی که در مصالح ساختمانی علی الخصوص نما رومی،کاشی کاری و آجرنمای آن بکار گرفته شده هر بیننده ای را انگشت به دهان نموده و به تحسین از خیر و سایر دست اندرکاران وا می دارد.

مسجد جامع بستک

مجوز ساخت مسجد توسط دولت وقت در سال ۱۳۷۵ صادر و در همین سال نیز کار ساخت شروع و در خرداد ماه ۱۳۸۰ افتتاح گردیده است.

مسجد جامع بستک

این مسجد در زمینی به وسعت۴۹۰۰متر مربع و زیر بنا ۳۲۰۰متر مربع ساخته شده است.

مسجد جامع بستک

ظرفیت اسمی مسجد حدودا۲۹۰۰نفر که دارای یک سالن نماز جهت برادران در ابعاد۳۰*۵۰ مترمربع،سالن نماز جهت خواهران۱۲*۳۰مترمربع،سالن کتابخانه۱۲*۳۰ مترمربع و وضو خانه و سرویس بهداشتی برادران و خواهران،دو دستگاه مهمانخانه و سرایداری و دارای دو مناره به ارتفاع۵۲متر می باشد.

مسجد جامع بستک

این مسجد با همت خیر اندیش حاج عیسی صالح گرگ که اصالتا بستکی است ،بنا شده و نمایندگان وی حاج عبدالله قاسمی،سیداسماعیل هاشمی و سید عبدالله هاشمی نظارت مستقیم و مستمری بر ساخت آن داشته اند و سیدمحمد قتالی امام جمعه ی بستک پی گیری های دلسوزانه ای برای ساخت مسجد جامع انجام داده است.

مسجد جامع بستک

مسجد جامع بستک


......................................
منبع عکسها: بهراه - ایقنا
بازديد:3923| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت