« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اقدامات خودسرانه و بی منطق خطر جنگ مذهبی را به وجود می آورد | خبرها 24 دي 1394
اقدامات خودسرانه و بی منطق خطر جنگ مذهبی را به وجود می آورد

شیخ عبدالرحیم خطیبی در نماز جمعه اهل سنت شهر قشم گفت : اعدام رهبر شیعیان عربستان برای همه امت اسلامی تکان دهنده بود و امت اسلامی و علمای شیعه و سنی آن را محکوم کرده اند.

وی افزود : اعدام یک مرجع دینی مردم که فقط انتقادی از حکومت داشته است و با توجه به اینکه در قبضه آنها بوده است جای بسی تامل دارد.

امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه کشتن یک مسلمان از جنبه دینی قابل اغماض نیست ، تصریح کرد : کسی که اعتراضی به صورت انتقاد مسالمت آمیز دارد و بخواهد از حقوق یک جمع دفاع کند در هیج جای دین دیده نشده که آن را اعدام کنند و حتی با شورشیان هم این گونه رفتار نمی شود مگر اینکه قیام مسلحانه کنند .

وی با بیان اینکه در متن فقه اسلامی این رفتار تائید شده نیست اظهار داشت : تعهدات دینی و اخلاق دینی هم این رفتار را تائید نمی کند و این اقدام نشان دهنده ضعف حکومت است و این همان رفتاری است که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند.

شیخ خطیبی ادامه داد : رفتاری خشنی که داعش انجام می دهد باعث شده تا موجی علیه اسلام به وجود آید و کشورهای غربی رفتارهای داعش را منتسب به اسلام و مسلمانان می دانند و اعدام شیخ نمر هم با این شکل به این جو سازی غرب علیه اسلام دامن می زند .

وی با اشاره به نحوه شهادت شیخ نمر بیان داشت : گردن زدن یک مرجع دینی هیج جایگاهی در نگاه دینی و هیچ توجیهی در اسلام و دیدگاه رحمانی اسلام ندارد و این اقدام در با توجه وضعیت کنونی جهان اسلام که دشمنان به دنبال تفرقه و جنگ داخلی بین مسلمین هستند به مصلحت امت اسلام هم نبود.

امام جمعه اهل سنت قشم در ادامه سخنان خود حرکت ناشایست حمله و آتش سوزی سفارت عربستان را نیز محکوم کرد و گفت : برخورد به سفارت هم در جای حود قابل تامل است و این رفتارهای خود سرانه آن چیزی است که از آن رنج می بریم ، این اقدام افرادی خودسر و به بدور از قوانین بین المللی ، کشور را در وضعت منفعلانه قرار داد .

وی افزود : همین رفتارهای تند و حساب نشده باعث می شود که کشورهای اسلامی به جان هم بفتند و امت اسلامی باید با اعتدال در هر مذهبی که هستند از تفرقه و افراطی گری دوری کنند که اقدامات خودسرانه و بی منطق در هر عمل و عکس العملی خطر جنگ مذهبی را به وجود می آورد.

............................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1099| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت