« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

محبت پیامبر (ص) تنها یک شعار نیست | معاونت اجتماعی 16 دي 1394
محبت پیامبر (ص) تنها یک شعار نیست

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان (مورخه 94/10/11 )، با ذکر آیاتی از کلام الله مجید و احادیث نبوی بر لزوم محبت رسول الله صلی الله علیه و سلم تاکید کردند و افزودند: محبت خصلتی ظاهری نیست محبت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم باید با دل و جان باشد تنها یک شعار نیست محبت همان پیروی از سنت و راه و روش رسول الله صلی الله علیه و سلم است. محبت پیامبر این است که رسول الله را الگو و اسوه و قدوه و سرمشق خود قرار بدهیم. همانطور که خداوند متعال فرمودند: «ولکم فی رسول الله اسوة حسنة».

امام جمعه گیاهدان محبت پیامبر را اصل ایمان معرفی کردند و گفتند: محبت رسول الله صلی الله علیه و سلم عین ایمان ما ست اصل و حقیقت باور و اعتقادمان است . و از ایمان به خدا سرچشمه می گیرد.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه صلوات بر پیامبر را ازمصادیق بارز محبت قلمداد کرده و گفتند: یکی از مصادیق محبت پیامبر صلوات و درود فرستادن بر ایشان است بخیل کسی است که نام مبارک پیامبر را بشنود و بر او درود نفرستد خداوند متعال با آنهمه جلال و شکوه و عظمت و قدرت خود و ملائکه اش بر رسول الله درود می فرستند و این خود بیانگر جایگاه و منزلت رسول الله در نزد خداوند عزوجل است .

شیخ شافعی تشیخ با اشاره به حدیث نبوی یکی از خصلتهایی که باعث چشیدن شرینی و حلاوت ایمان می شود را محبت خدا و رسول برشمردند.

خطیب نماز جمعه گیاهدان با ذکر مواردی از محبت صحابه نسبت به پیامبر و جانفشانی آنها برای دفاع از حضرت گفتند: اصحاب پیامبر آنقدر محبت حضرت رسول را داشتند آنقدر شیفته حضرت بودند که حتی اجازه نمی دادند آب وضوی پیامبر بر زمین بریزد در جنگ احد آنزمانی که تیرهای متعدد به طرف حضرت پیامبر پرتاب می شد طلحه رضی الله عنه جان خود را سپر کرده بود که تیری به حضرت اصابت نکند و در همین تیرهایی که به دستش اصابت کرد دستش از کار افتاد صحابه جان و مالشان را در راه پیامبر و حمایت از ایشان نثار می کردند صحابه آنچنان شیفته ی حضرت بودند که هر قدمی که پیامبر بر می داشت پای خود را جای پای حضرت می گذشتند و بر مسیری که پیامبر رفته بود قدم می نهادند با مال و جان و اهل و خانه شان همگی در خدمت رسول الله بودند.

امام جمعه گیاهدان در پایان صحبتشان شرط همراهی پیامبر در آخرت را تبعیت از سنت و سیره آن حضرت در دنیا دانسته و افزودند: اگر محب حضرت رسول هستیم اگر او را دوست داریم اگر می خواهیم در فردای قیامت از دست مبارکش آب کوثر بنوشیم اگر می خواهیم در فردای قیامت با او ملاقاتی داشته باشیم با او مصافحه کنیم و همنشین او باشیم هیچ راهی نیست جز اتباع و پیروی از رسول الله صلی الله علیه و سلم بدون چون و چرا در سنت و سیرت ایشان.
بازديد:1768| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت