« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اگر شیعه و سنی به سمت شناخت هم حرکت کنند شاهد تحکیم وحدت در بین جامعه اسلامی خواهیم بود. | خبرها 5 دي 1394
اگر شیعه و سنی به سمت شناخت هم حرکت کنند شاهد تحکیم وحدت در بین جامعه اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مریدی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، برنامه های هفته وحدت را اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مریدی ضمن تأکید به حفظ وحدت در جامعه افزود؛ با توجه به نام گذاری سال هم دلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری الحمدلله گام های خوبی برای افزایش همدلی و وحدت بین امت اسلامی برداشته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت ضمن اشاره به توجه امام (ره) به موضوع وحدت گفت: بنیان گذار وحدت در بین امت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بودند و در بین کشور های اسلامی فقط ایران توانست به خوبی وحدت اسلامی را در دنیا به نمایش بگذارد.

محمد مریدی افزود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در خصوص وحدت بین شیعه وسنی انتظار می رود رسانه ملی و سرویس های خبری و گزارشی تمام توان خود را جهت مخابره این نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در انسجام ملت به کار ببندند.

وی گفت: دشمنان در کشور هایی مثل افغانستان، پاکستان،عراق ، سوریه و ترکیه مشغول فعالیت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری ما باید مراقب نفوذ شیعه انگلیسی و سنی امریکایی باشیم. این ها همه حیله دشمن برای شکست ثبات و وحدت در کشور اسلامی ایران است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه اظهار کرد؛ ما باید بصیرت خود را بالا برده و زمان شناس باشیم. و اگر شیعه و سنی به سمت شناخت هم حرکت کنند شاهد تحکیم وحدت در بین جامعه اسلامی خواهیم بود.

محمد مریدی در ادامه به تشریح برنامه های استان در هفته وحدت پرداخت و گفت: بیش از 120 برنامه در سطح استان در این خصوص برگزار می گردد.

وی یکی از مهمترین برنامه های این هفته را همایش وحدت با حضور طلاب شیعه و سنی و با همکاری سازمان بسیج روحانیت استان عنوان کرد و گفت: این همایش با توجه به هفته وحدت و نزدیکی با روز بصیرت و ولایت با هدف بصیرت افزایی بین طلاب شیعه و سنی در ششم دی ماه برگزار می گردد.

مریدی عنوان کرد؛ همایش ها و برنامه های دیگر این هفته شامل افتتاح مکتب خانه، کلنگ زنی دفتر نمایندگی ولی فقیه در غرب استان، افتتاح 7 مسجد در استان و دیدار با خانواده شهدا در شهرستان های بندرعباس،قشم،بندرلنگه و سیریک خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مریدی از حضور 29 نفر از علما اهل سنت به همراه فعالان این عرصه در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری در هشتم دی ماه خبر داد.

از سوم تا هشتم دی ماه به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
بازديد:1205| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت