« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نباید در مورد وحدت به صورت تشریفاتی حرف زده شود | خبرها 5 دي 1394
نباید در مورد وحدت به صورت تشریفاتی حرف زده شود

شیخ عبدالرحیم خطیبی در نماز جمعه اهل سنت قشم گفت : نیابد در مورد وحدت به صورت تشریفاتی حرف زده شود چون مشکلی که امروز جهان اسلام با آن روبروست به وحدت بین مسلمانان برمی گردد.

وی افزود : رسالت دینی همه مسلمانان این است که باید در مورد اتحاد و همبستگی تجدید نظر کنند چرا وقتی که پای دشمن شناسی و بصیرت در مقابل توطئه دشمنان اسلام به میان می آید مسئله کفر و ایمان مطرح می شود و وحدت بین مسلمانان از مقتضیات ایمان آنها به شمار می رود.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به پشت پرده کشتار و هرج مرج در سرزمین های اسلامی اظهار داشت : می توان دستهای پنهان صهیونیزم و غرب را در این فجایع مشاهده کرد که بحمد الله در ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی و بصیرت مردم دشمن نتوانسته در اتحاد و همبستگی مردم خللی وارد کند.

شیخ خطیبی ادامه داد : نباید اجازه دهیم تفکرات خشک و متعصبانه در بین مردم رشد کند و افرادی خواسته یا ناخواسته اقداماتی خلاف وحدت انجام داده و تفرقه بین مسلمانان را به به وجود بیاورند که این همان خواست دشمنان اسلام است.

وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت محمد (ص) گفت : مسلمانان باید بیشتر با سیره و روش پیامبر آشنا شوند و بدانند که چه چیزهایی آنها را به آن حضرت نزدیک می کند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی تقوا را از عوامل تقرب به خدا و پیامبر اسلام عنوان نمود و بیان داشت : تقوای ظاهری و باطنی و اطاعت از رسول خدا از عوامل نزدیک شدن به ایشان می باشد و با توجه به حدیث نبوی کسانی به پیامبر در روز قیامت نزدیک تر هستند که از اخلاق خوبی برخوردار باشند و به همان اندازه بداخلاق ترین افراد هم به همان اندازه از پیامبر دور هستند.

شیخ خطیبی بد اخلاقی را از مواردی برشمرد که انسانهای امروز با آن گریبانگیر هستند ، وی اضافه کرد : رفتارهای خشن در اسلام هیچ جایگاهی ندارد و مسلمانان باید با اخلاق عملی خود حقانیت دین اسلام را به مردم جهان اثبات کنند.

وی افزود : جلوه های اخلاقی در همه ادیان وجود دارد اما در اسلام به طور کامل بیان شده است که نمونه آن خیر خواهی است که انسان مومن آنچه برای خود می خواهد برای دیگران نیز بخواهد.

---------------------
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1074| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت