« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

هدف از ایجاد گروههای تکفیری،اسلام هراسی و تفرقه و سرپوش گذاشتن بر جنایتهای غرب است | معاونت اجتماعی 28 آذر 1394
هدف از ایجاد گروههای تکفیری،اسلام هراسی و تفرقه و سرپوش گذاشتن بر جنایتهای غرب است

کشتار مسلمانان مسئله ای است که همواره موجب اعتراض علمای شیعه و اهل سنت کشورمان قرار گرفته و فاجعه تاسف بار اخیر در کشور نیجریه ما را بر آن داشت تا گفتگویی با شیخ شافعی تشیخ امام جمعه روستای گیاهدان و مدیر مدرسه دینی اسماعیلیه جزیره قشم داشته باشیم.

جناب شیخ نظر خود را در مورد این حادثه بیان نمائید؟

بسم الله الرحمن الرحیم – کشتار بی رحمانه مردم مسلمان نیجریه به دست حکومت ظالم این کشور را به نوبه خودم از طرف جامعه مدرسین و مدیران مدارس دینی اهل سنت جزیره قشم محکوم می نمایم . بی شک این عمل مذبوحانه و بیرحمانه که عده کثیری از مسلمانان شیعه را که در حال انجام مراسم دینی خود بودند و هیچ گونه وسایل دفاعی هم نداشته اند نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسانها درد آور و مایه تاسف است که برای شهدای این فاجعه از خداوند متعال علو درجات و برای مجروحان این واقعه شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و استقامت و پایداری و برای عاملین این جنایت اشد مجازات را خواستاریم.

به نظر شما چه کسی پشت پرده این جنایات قرار دارد؟

پشت پرده همه این اقدامات تروریستی و جنابتکارانه همان صهیونیست جهانی متشکل از آمریکا اسرائیل و روباه مکار انگلیس خبیث است که دستشان آلوده به خون میلیونها مسلمان می باشد ، آنها برای بد جلوه دادن چهره اسلام و مسلمین از هیچ دسیسه و نقشه ای فروگذار نبوده اند و سعی دارند تا مسلمانان را قومی خون ریز معرفی می کنند.

با توجه به تحولات جهان اسلام تحلیل شما از این واقعه چیست؟

متاسفانه مدتی است که شاهدیم گروه های خطرناک و خونریزی در دنیا با نام اسلام شکل گرفته است ، در آفریقا بوکوحرام ، در عراق ، سوریه و لیبی داعش ،القاعده در یمن و طالبان در افغانستان ، همه این گروه های تکفیری و خون ریز و جنایتکار برای چه به وجود آمدند؟ برای ایجاد اسلام هراسی و تفرقه بین مسلمانان و سرپوش گذاشتن بر جنایتهای غرب .

از نظر اسلام اعمال این گروه های تکفیری چه عقوبتی را به همراه دارد ؟

در قرآن کریم آمده است ” وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا” هر کس مومن بی گناه را به ناحق به عمد بکشد جزایش جهنم است ، جهنمی که در آن همیشه ماندگار است و غضب و خشم خداوند برای چنین انسانهای مجرم و مورد لعن و دوری از رحمت الهی است و خداوند برای این افراد عذاب دردناکی را فراهم کرده است .اگر در این آیه خوب دقت کنیم خداوند عزوجل چند هشدار و وعده برای انسانهای خونریز به کار برده است ، اول جایگاهشان جهنم است ، دوم ماندگار بودن در جهنم ،سوم غضب و خشم خداوند ، چهارم لعنت و طرد از رحمت الهی ، پنجم عذاب دردناک در این دنیا و آخرت . وقتی انسان این آیه را می خواند تعجب می کند که چگونه این افراد بیرحم انسانهای مومنی که در حال انجام مراسمات مذهبی بوده اند را به خاک و خون کشیده اند . قطعا این افراد بویی از انسانیت نبرده اند و از حیوانات هم پست تر هستند .

نظرتان در مورد شیخ زکزاکی چیست ؟

من وقتی به شجاعت و مبارز بودن این روحانی پی بردم که متوجه شدم حکومت نیجریه فرزندان و همسر و معاون ایشان را به شهادت رسانده است ، اما این روحانی دست از دعوت و ارشاد خود بر نداشته است و شجاعانه به تبلیغ دین اسلام پرداخته اند و بدون شک این روحانی مبارز پرورش یافته رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی هستند چرا که امام راحل نیز شجاع و دلیر بود که با همه تهدیدات ، تبعیدها و حتی شهادت فرزندش دست از ارشاد مردم برنداشت و به مبارزه با شاه و طاغوت ادامه دادند که خداوند او را در این راه موفق گردانید . ما هم به شجاعت و دلیری این روحانی مبارز شیخ ابراهیم زکزاکی می بالیم و افتخار می کنیم و از خداوند عزوجل شفای عاجل و ثبات قدم این روحانی را خواستاریم.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمائید؟

از خداوند منان خواستارم تا به امت اسلامی بصیرت عطا بفرماید تا هر روز اتحاد و همبستگی امت اسلامی بیشتر شود و دست از برادر کشی و آب ریختن به آسیاب دشمن بردارند .

...........................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1617| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت