« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد فاتح منامه | آشنایی با مساجد جهان 14 آذر 1394
مسجد فاتح منامه

بحرین به عنوان یک کشور اسلامی تعداد بناهای منحصر به فرد خود از نظر تاریخی و معماری را گسترش داده و ساخت مسجد فاتح یکی از این بناهای منحصر به فرد تلقی می‌شود.

مسجد فاتح منامه

ساخت این مسجد مستقر در پایتخت بحرین پنج سال به طول انجامید و مسجد فاتح به طور رسمی در سال 1988 افتتاح شد. این مسجد از نظر موقعیت به کاخ سلطنتی بحرین، محل اقامت امیر بحرین بسیار نزدیک است.

مسجد فاتح منامه

گنبد از داخل شبستان مسجد با 12 شیشه رنگی تزئین شده است. دو مناره این مسجد در دو سر گنبد واقع شده و ارتفاع آنها به 70 متر می رسد.

مسجد فاتح منامه

مسجد فاتح بحرین که از آن با عنوان مسجد جامع فاتح و مرکز اسلامی فاتح نیز یاد می‌شود، یکی از بزرگترین مساجد دنیا و یکی از نقاط جاذبه توریستی بحرین محسوب می‌شود.

مسجد فاتح منامه

ساختمان اصلی مسجد دربرگیرنده کتابخانه ملی است که در سال 2006 ساخته شد. این ساختمان در کنار ساختمان اصلی دربرگیرنده یک مدرسه اسلامی در مقطع متوسطه و یک موسسه دینی برای امور اسلامی است.

مسجد فاتح منامه

مسجد محوطه 150 هزار متر مربعی را به خود اختصاص داده و ظرفیت نمازگزاران آن به 7هزار نفر می‌رسد. گنبد این مسجد بزرگترین گنبد فایبرگلاس در تمام دنیا است. گنبد این مسجد 60هزار کیلو وزن داشته 22 متر پهنا و 16 متر ارتفاع دارد. دو مناره این مسجد در دو سر گنبد واقع شده و ارتفاع آنها به 70 متر می رسد.

مسجد فاتح منامه

مسجد فاتح یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی بحرین است و برخلاف برخی مساجد از ورود غیر مسلمانان به شبستان ها جلوگیری می کنند، گردشگران می توانند در تمام روزها به جز جمعه ها و مناسبت های ملی از این مسجد دیدن کنند. این مسجد همچنین دربرگیرنده یک کتابخانه اسلامی است که کارهای ساختمانی آن اخیرا به اتمام رسیده است.

مسجد فاتح منامه

کف و بخش هایی از دیوارهای این مسجد با مرمر ایتالیایی پوشانده شده است و درهای زیبای مسجد از چوب ساج هندوستان ساخته شده است. چلچراغ مرکزی مسجد در اتریش ساخته شده و اطراف آن لامپهایی قرار دارد که از فرانسه وارد شده است.

........................
منبع : شبستان
بازديد:1844| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت