« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

عربستان کتابهای آموزشی اخوان المسلمین را جمع آوری کرد | خبرها 13 آذر 1394
عربستان کتابهای آموزشی اخوان المسلمین را جمع آوری کرد

وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی، دستور جمع آوری 80 کتاب از شخصیت‌های بارز دینی نظیر حسن البنا موسس جمعیت اخوان المسلمین، دکتر یوسف قرضاوی و سید قطب اندیشمند مصری از مدارس، مراکز آموزشی و کتابخانه‌ها را صادر کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تسریع در جمع آوری این کتاب‌ها تا دو هفته آینده تاکید و نسبت به پذیرش هرگونه کتاب یا مجله‌ای بدون هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش از سوی مراکز آموزشی هشدارداده شد.

بیشتر کتاب‌های جمع آوری شده مرتبط با سخنان و نوشته‌های اندیشمندان اخوان المسلمین مانند «خداوند در عقیده اسلامی» و «توصیه‌های ده‌گانه» از حسن البنا، کتاب «حلال و حرام» قرضاوی و کتاب «شبهاتی پیرامون اسلام» از سید قطب است.

شماری از تالیفات ابوالاعلی المودودی، مالک بن نبی، عبدالقادر عوده، مصطفی السباعی، انور الجندی و حسن الترابی نیز در این فهرست قرار گرفته‌اند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر و پس از میدان دادن فراوان به حسنی مبارک رییس جمهور اسبق مصر پس از تظاهرات شدید 2011 مردم مصر، رویکرد ضد اخوانی خود را تشدید کرده و در مارس (اسفندماه) سال گذشته این جمعیت را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

ده ماه قبل پس از روی کار آمدن ملک سلمان، عربستان سعودی بار دیگر با میدان دادن به اخوان المسلمین، برخی از علمای وابسته به این جمعیت را برای حضور در اجلاس فقهی مکه فرا خواند، همانگونه که یوسف قرضاوی در جشن روز ملی عربستان در سفارت این کشور در دوحه حضور یافت اما اختلاف‌های اخیر میان این جمعیت و حکومت عربستان، درگیری‌های طرفین را تشدید کرده است.
بازديد:1145| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت