« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

مسجد جامع مسکو | آشنایی با مساجد جهان 4 آذر 1394
مسجد جامع مسکو

مساحت مسجد جامع جدید مسکو بیش از 18 هزار و 900 متر مربع است. عملیات ساخت این مسجد از سال 2005 آغاز شده بود. این مسجد جایگزین مسجد جامع قدیمی مسکو شد که بسیار کوچکتر از مسجد فعلی بود. مسجد جامع پیشین مسکو از معدود مساجدی بود که در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می داد.

مسجد جامع مسکو

مسجد جامع مسکو در نزدیکی مجموعه ورزشی "المپیک" مسکو و در کوچه ای به نام "ویپولزوف" در نزدیکی خیابان "پراسپکت میرا" در مرکز مسکو واقع شده است.

مسجد جامع مسکو

این مسجد شش طبقه که با هزینه ای بالغ بر 170 میلیون دلار تاسیس شده است ،هفت مناره و گنبد دارد که ارتفاع مناره های آن 72 متر است.

مسجد جامع مسکو

بر اساس اطلاعات رسمی موجود، مسجد جامع مسکو در سال 1904 توسط معمار روس به نام ‘نیکلای ژوکوف’ ساخته شد و کل هزینه آن را تاجر تاتاری به نام ‘صالح یرزین’ که از تاجران برجسته مسکو (پنبه و ابریشم از بخارا و پشم و چرم از مناطق روسیه خریداری و صادر می کرد) بود، پرداخت کرد.

گفته می شود این تاجر بسیار ثروتمند و در عین حال درستکار بود و مسجد جامع مسکو را در اراضی متعلق به خود بنا کرد.

مسجد جامع مسکو

در زمان ساخت مجموعه جدید المپیک مسکو بخشی از زیر بنای مسجد جامع سابق آسیب دید و اعتراضاتی از سوی جامعه مسلمانان را برانگیخت اما در نهایت تصمیم بر آن شد تا مسجدی بزرگ و با شکوه به جای مسجد جامع پیشین که در سال 1904 بنا شده بود، ساخته شود.

مسجد جامع مسکو

اسلام دومین دین بزرگ در روسیه است. پس از مذهب مسیحی ارتدوکس اسلام دین نزدیک به 15 درصد از جمعیت کشور روسیه است.

پوتین در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو اعلام کرد که در دو دهه گذشته تعداد مساجد مسلمانان در روسیه بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مسجد جامع مسکو

بر اساس آمارها نزدیک به 20 میلیون مسلمان در روسیه زندگی می کنند که از این تعداد تنها 3 میلیون نفر در شهر مسکو هستند.

در حال حاضر در روسیه حدود 7 هزار باب مسجد وجود دارد و تعداد مساجد در این کشور با توجه به رشد سریع جمعیت مسلمانان در حال افزایش است.
بازديد:1914| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت