« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

مسجد «النور» شارجه | آشنایی با مساجد جهان 27 آبان 1394
مسجد «النور» شارجه

مسجد بی نظیر النور یکی از مساجد فوق العاده شارجه می باشد. در این منطقه مراکز دینی به وفور دیده می شود. مکان هایی مجلل و باشکوه برای عبادت! اما در این میان، مسجد النور یک سر و گردن از تمام هم قطار هایش بالا تر است. شگفتی معماری، حس دلپذیر عبادت را زنده می کند.

مسجد «النور» شارجه

قالب ویژه در کنار اشکال پیچیده اش، نظم خاصی به کل بنا بخشیده است. طراحی چنین مسجدی، که با تمام معیار های دینی و معماری مناسبت داشته باشد و از طرف دیگر با فرهنگ اسلامی منافات نداشته باشد، کار هر معمار و هنرمندی نیست.

مسجد «النور» شارجه

کار ساخت این بنا در سال 2005 به اتمام رسید و همواره مورد ستایش جامعه اسلامی بوده است.

مسجد «النور» شارجه

قالب رنگی روشن در این مسجد، حس آرامش را دوچندان می کند. همچنین وجود رنگ های نارنجی، زرد و صورتی در کنار سفید، حس مناجات را دوچندان می کنند. مکان خاص جغرافیایی این مسجد بسیار مورد توجه است. چرا که حضور در کنار غول های بلند شهری تضاد دل نشینی ایجاد کرده است.

مسجد «النور» شارجه

لازم به تکرار نیست که نمای شب از این مسجد بسیار زیباست! نورپردازی های هماهنگ جلوه ای زیبا به آن داده است.
بازديد:2487| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت