« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

انفجار تروریستی در لبنان تکان دهنده بود | خبرها 23 آبان 1394
انفجار تروریستی در لبنان تکان دهنده بود

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهارداشت: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که همه در کنار هم باشند و سرنوشت ملتهای مسلمان که الان در ناامنی هستند با یک فرمول درست و عاقلانه و با دوراندیشی روشن شود.

وی افزود: تلاشهایی در این زمینه در حال انجام است و باید یک حکومت فراگیر و ملی تشکیل شود تا مردم از مشکلات افراط گرایی و تکفیر و حمله های تروریستی نجات پیدا کنند و به وطن خودشان برگردند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به توجه بیش از پیش دولت به منافع مردم در زمینه‌های مختلف، تجارت آزاد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی را برای سیستان‌ و بلوچستان بسیار حیاتی دانست و تاکیدکرد که این اقدام باعث کاهش قاچاق کالا می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی که در استان دید وسیع حاکم است و در جهت منافع مردم فکر می‌شود، استفاده بیشتر از استعدادهای موجود در منطقۀ آزاد چابهار و راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان نمونه‌ای از اقداماتی است که درمسیر منافع مردم قراردارد و می تواند به حل مشکلات کمک کند.

وی راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی را به نفع مردم استان دانست و گفت: آزاد شدن تجارت در منطقه سیستان و مرز میرجاوه و مرزهای دیگری که در امتداد مرزهای پاکستان و افغانستان هستند، صد در صد به نفع استان است.

وی تاکید کرد: تجارت آزاد و راه‌اندازی این بازارچه‌ها بسیار حیاتی است و باعث حل مشکلات مردم می‌شود و قاچاق کالا را کاهش می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: تجربه نشان داده است هرگاه سخت‌گیری شود و جلوی راه‌های قانونی گرفته شود، راه‌های قاچاق تقویت می‌شوند اما اگر شرایطی را فراهم کنیم که مردم بتوانند با آزادی به کسب ‌وکار و تجارت و تامین مخارج زندگی بپردازند، راه‌های قاچاق بسته می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت ما آن است که آزادی مردم در امر تجارت و کسب‌وکار، جلوی ناامنی، فساد و قانون‌شکنی را نیز می گیرد زیرا اگر راه‌های قانونی کسب‌وکار برای مردم باز باشد، مردم کاری نمی‌کنند که قوانین جزایی تعزیرات دامنگیرشان بشود.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان خطاب به مردم تاکید کرد: مردم نیز باید قانون را رعایت کنند، حتی اگر گاهی بر شما فشاری هم وارد شد، فشار را تحمل کنید، اما قانون را زیر پا نگذارید زیرا امنیت ما در رعایت قوانین است.

وی افزود: باید هم قوانین پروردگار و هم قوانین کشوری را رعایت کنیم؛ وقتی ما قوانین پروردگار را رعایت کنیم گرفتار مجازات الهی نمی‌شویم و اگر قوانین کشور را رعایت نماییم گرفتار تعزیرات و محاکمه نمی‌شویم.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان افزود: إن‌شاءالله با توجه به شرایط موجود و دیدگاهی که دولت و مسئولین دارند، آیندۀ مردم در استان بهتر خواهد شد. البته توصیه ما به مسئولین محترم تعزیرات آن است که با توجه به مشکلات اقتصادی در منطقه، تا زمان راه‌اندازی مرزها و اجرای برخی مسایل، حتی‌الامکان با مردم بیشتر مدارا کنند و از اعمال جریمه های سنگین که ممکن است خارج از توان مردم باشد پرهیز شود.

..........................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:867| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت