« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

کشف نخستین ترجمه انگلیسی قرآن در بریتانیا | خبرها 23 آبان 1394
کشف نخستین ترجمه انگلیسی قرآن در بریتانیا

اخیرا نسخه‌ای قدیمی از ترجمه قرآن به زبان انگلیسی در بریتانیا کشف شده که دانشمندان آن را متعلق به قرن ۱۸ میلادی و قدیمی‌ترین ترجمه قرآن به انگلیسی می‌دانند.

دانشمندان از این نسخه ترجمه قرآن به زبان انگلیسی به عنوان یک معجزه یاد کرده‌اند.

این نسخه متعلق به قرن ۱۸ میلادی است و دانشمندان آن را نخستین نسخه ترجمه قرآن به زبان انگلیسی می‌دانند.

این نسخه قرآن توسط یکی از پژوهشگران که در حال انجام پژوهش و تحقیق دانشگاهی در یکی از کتابخانه‌‌های انگلیس بود، به‌صورت کاملا اتفاقی یافت شده و این نسخه قرآن که با آب طلا تزئین شده، توجه این پژوهشگر انگلیسی را جلب کرد.

همچنین، در این مصحف تصاویر بسیار واضحی از «مکه مکرمه» و «کعبه» با دقتی بسیار بالا وجود دارد که این امر شگفتی دانشمندان را برانگیخته است.

دانشمندان انگلیس در این باره عنوان کردند: این نسخه قرآن در یکی از موزه‌های بریتانیا قرار داده خواهد شد و از این کشور بیرون نخواهد رفت و از آن جهت که نخستین ترجمه انگلیسی قرآن است، برای مسلمانان این کشور بسیار ارزشمند است.

..................
منبع: ایکنا
بازديد:1064| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت