« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد جامع سنگاپور | آشنایی با مساجد جهان 18 آبان 1394
مسجد جامع سنگاپور

مسجد جامع (Jamae Chulia Mosque) یکی از قدیمی ترین مساجد در سنگاپور است و در منطقه "شهر چینی"، در منطقه مرکزی قرار گرفته است.

مسجد جامع سنگاپور در سال 1826 تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین مساجد سنگاپور است.

مسجد جامع سنگاپور

مسجد جامع به نام های دیگر مانند مسجد چیلا و یا مسجد مداین مشهور است و در میان تامیلان جامعه مسلمانان در سنگاپور به مسجد بزرگ شهرت دارد. مسجد Jamae توسط مسلمانان تامیل هندی که برای تجارت و معاوضه به کشور سنگاپور می آمدند ساخته شد.

مسجد جامع سنگاپور

با وجود دوبار تلاش برای بازسازی آن، ساختار کنونی مسجد جامع کم و بیش همانند طرح اولیه خود در سال 1830 باقی مانده است. سر درب مسجد متشکل شده است از دو مناره هشت ضلعی با گنبد پیازی شکل بر روی هر کدام.


مسجد جامع سنگاپور

سبک معماری این مسجد برگرفته از سبک های مختلف اسلامی است، حرم و دو سالن نماز آن سبک نئو کلاسیک می باشد و رنگ بکار رفته در آن نشان از مذهبی و مقدس بودن بنا دارد. در 29 نوامبر سال 1974 مسجد جامع به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی به بنای ملی شناخته شد.
بازديد:1700| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت