« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

لزوم تفکر و توجه به اهداف عالیه قیام امام حسین رضی الله عنه | معاونت اجتماعی 4 آبان 1394
لزوم تفکر و توجه به اهداف عالیه قیام امام حسین رضی الله عنه

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان ضمن بیان اهمیت روز عاشورا و رخدادهایی که در تاریخ وارد شده است مصادف شدن شهادت سیدنا حسین رضی الله عنه با چنین روزی را از مقدرات و مشیت الهی دانستند.

امام جمعه گیاهدان با تاکید بر توجه به حادثه ی کربلا و شهادت امام حسین رضی الله عنه ، به بیان مصادیق و مفاهیم حادثه ی بزرگ کربلا پرداختند و گفتند: یکی از مفاهیم حادثه ی کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. قیام امام حسین رضی الله عنه بعنوان نمونه ی راه انبیاء و جد بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم است چیزی جز اقامه ی دین و پایداری و ایستادگی در برابر ظلم و مبارزه با ظالم و بسط و گسترش عدل و داد نیست .

شیخ شافعی تشیخ بر لزوم تفکر و توجه به اهداف عالیه قیام امام حسین و شهادت مظلومانه ی ایشان تاکید کردند و گفتند: بجاست که ما اهداف عالیه قیام امام حسین رضی الله عنه را بدانیم و به آن عمل کنیم در شرایط امروزی ما باید مسلح به سلاح ایمان و تقوا باشیم تا بتوانیم در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کنیم. ما باید در جامعه خود امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم همانطور که آن حضرت برای تحقق آن قیام کردند و جانشان را فدا نمودند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ی فرد فرد جامعه اسلامی عنوان کردند و افزودند: امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به فردی از افراد جامعه ندانیم بلکه مانند نماز مانند روزه مانند سایر تکالیف الهی وظیفه تک تک افراد جامعه است که در برابر منکر تا جایی که از توانش بر می آید بایستد اگر در جامعه انحرافهایی دید بر خود واجب بداند که در برابر آن موضع داشته باشد و انجام وظیفه کند.

امام جمعه گیاهدان فواید امر به معروف و نهی از منکر را فراگیر و برای همه ی امت اسلامی دانسته و با اشاره به آیه کریمه «کنتم خیر امة أخرجت للناس» علت خیریت امت اسلامی را ادای وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر قلمداد کردند.

شیخ شافعی تشیخ ، کسانی که از ادای وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی می کنند را مطرود از رحمت الهی و مستحق خشم و غضب خداوند دانستند و گفتند: کسی که در برابر این تکلیف مهم انجام وظیفه نکند و به آن بی توجه باشد و از کنار منکر عبور کند و احساس هیچگونه مسئولیتی در قبال منکر نداشته باشد نسبت به جامعه بیگانه و جامعه نسبت به او بیگانه باشد چنین فردی از رحمت خدا بدور است و مورد غضب الهی واقع می شود.
بازديد:1628| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت