« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شمار حادثه دیدگان حادثه امروز منا به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید | خبرها 2 مهر 1394
شمار حادثه دیدگان حادثه امروز منا به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان حادثه امروز در منا، از مرز یک هزار نفر گذشت.

اوحدی درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه منا اظهار داشت: هنوز آمار قطعی و دقیق از تعداد قربانیان این حادثه در دست نیست، اما بر اساس آمار اولیه که به صورت میدانی کسب شده است، در این حادثه ۱۰۰۰ نفر کشته شده اند که از این تعداد حدود 122 تن از حاجیان ایرانی بوده اند.

این در حالی است که مقامات عربستان آخرین آمار قربانیان این حادثه را 800 نفر و شمار مجروحان را 1000 تن اعلام کرده‌اند.

این حادثه در حین برگزاری مراسم رمی جمرات در منا در روز پنجشنبه رخ داده است.

شمار حادثه دیدگان حادثه امروز منا به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید

این دومین حادثه مرگبار در جریان مناسک حج امسال در عربستان محسوب می‌شود. حدود دو هفته پیش نیز سقوط جرثقیل در مسجد الحرام نزدیک به 120 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

شمار حادثه دیدگان حادثه امروز منا به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید

مرگبارترین حادثه حج در سالهای گذشته

گفته می شود این اتفاق مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در سالهای اخیر بوده است.

در سال‌های گذشته نیز حوادث مشابهی در حین مناسک حج رخ داده است. در سال 1990 نیز 1426 نفر در تونل منتهی به مسجد الحرام، بر اثر ازدحام بسیار زیاد و افتادن حجاج زیر دست و پای دیگران جان باختند.

در سال 1994هم 270 نفر از حجاج به دلیل ازدحام جمعیت در پل جمرات کشته شدند. در سال 1997نیز 340 حاجی در منا به دلیل آتش سوزی در خیمه‌ها کشته شدند. این حادثه 1500 زخمی نیز بر جای گذاشت.

در سال 1998هم 180 حاجی بر اثر ازدحام هنگام رمی جمرات جان باختند. حج سال 2004 هم با کشته شدن 251 نفر به دلیل ازدحام جمعیت در رمی جمرات همراه بود.

در سال 2006 هم فرو ریختن سقف هتلی در مکه به کشته شدن 76 نفر از حجاج آسیایی منجر شد. در همین سال 363 نفر هم به خاطر ازدحام جمعیت در رمی جمرات کشته شدند.

....................
منبع: شبستان
بازديد:1662| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت