« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شبکه فرسوده آبرسانی روستاهای قشم را از آب محروم کرده است | خبرها 16 شهريور 1394
شبکه فرسوده آبرسانی روستاهای قشم را از آب محروم کرده است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قشم گفت: هم اکنون بخش اعظم آب مورد نیاز مردم جزیره توسط آب شیرین کن ها تامین می شود اما به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی هنوز هم روستانشینان از نعمت آب شیرین محرومند.

یوسف باشتین در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: انشعابات آبرسانی موجود بیش از ۱۰ سال است که در جزیره نصب شده اند اما به دلیل نبود آب از آنها بهره برداری نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر که آب مورد نیاز توسط آب شیرین کن ها تامین شده و زمان استفاده از این انشعابات فرارسیده به دلیل فرسودگی که پس از گذشت سال ها بلااستفاده ماندن به وجود آمده، قادر به انتقال آب نیستند.

باشتین اظهار داشت: عملیات نوسازی و بهسازی شبکه آبرسانی در بخش مرکزی شروع شده و در آینده نزدیک شاهد لوله کشی آب به روستاهای این بخش خواهیم بود.

وی ادامه ادامه داد: در جدیدترین پروژه، مخزن روستای گیاهدان آبگیری شده تا مشکلات شبکه مشخص و برطرف شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم گفت: اجرای عملیات نوسازی شبکه آبرسانی در بخش شهاب نیز در انتظار تامین اعتبار به سر می برد.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها چهار روستای کووه ای، رمچاه، سلخ و گامرون که آب شیرین کن های مستقل دارند از آب شرب برخوردارند.

به گفته باشتین سایر روستاهای جزیره آب شیرین را به مبلغ هر مترمکعب هزار و پانصد تومان از آب شیرینکن های بخش مرکزی و باسعیدو خریداری می کند اما به دلیل کرایه بالای حمل و نقل قیمت نهایی برای آنان بسیار گرانتر تمام می شود و گاهی به هر مترکعب ۱۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.
بازديد:980| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت