« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

فرودگاه بين المللى قشم | دانشنامه جزیره قشم 10 مرداد 1394
فرودگاه بين المللى قشم

فرودگاه بین المللی قشم یکی از 5 فرودگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران می باشد که در سال 1376 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون روزانه با بیش از 10 پرواز داخلی و خارجی در مسیرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و دبی یکی از فرودگاههای بزرگ جنوب کشور محسوب می شود.

فرودگاه بين المللى قشم

فرودگاه بین المللی قشم در گستره ای به مساحت 2000 هکتار ، در موقعیت جغرافیائی 53 52 55 شرقی و 04 45 26 شمالی- در 50 کیلومتری غربی شهر قشم قرار دارد . فرودگاه دارای دو ترمینال ورودی و خروجی ، ساختمان ایمنی زمینی و برج مراقبت ، ساختمان نقلیه ، ساختمان های مخابرات ، نیروگاه ، سوخت رسانی ، پمپ بنزین ، رستوران ، کترینگ ، هوا شناسی و پست های برق در مجموع به مساحت 9600 متر مربع است.

فرودگاه بين المللى قشم

فرودگاه قشم یک باند پرواز به طول 4200 متر و عرض 60 متر با P.C.N 48 دارد که قابلیت نشست و برخاست بزرگترین نوع هواپیما از جمله 747 B را داراست.

فرودگاه بين المللى قشم

فرودگاه بین المللی قشم به جهت موقعیت خاص جغرافیایی جزیره و مجاورت با کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و همچنین قرار داشتن در مسیر هوایی کریدور شرق و غرب در جنوب کشور ، اهمیت و قابلیت بالایی می یابد. در این فرودگاه با داشتن 7 CAT می تواند هواپیماهای پهن پیکر از قبیل 300 AB را بپذیرد .

فرودگاه بين المللى قشم

در حال حاضر بیش از 16 واحد عملیاتی و غیر عملیاتی و بیش از 140 نفر ، شامل پرسنل فرودگاه و سایر واحدها ، در فرودگاه قشم فعالیت دارند واداره امور فرودگاه را بر عهده دارند.

فرودگاه بين المللى قشم

ساعات کار عملیاتی فرودگاه از طلوع آفتاب تا پایان آخرین پرواز در شب است که اخیرا نیز به دلیل افزایش تعداد پروازهای خارجی ، فرودگاه تا ساعات پایانی شب و حتی بامداد روز بعد فعال است.

فرودگاه بين المللى قشم

ویژگی های فرودگاه:

· قرار داشتن در مسیر A1 به عنوان یک راه هوایی بین المللی غرب خاورمیانه و اتصال آن به آسیای دور

· بستر مناسب جهت جابجایی مسافر، ترانزیت بار، کترینگ و فروش سوخت به هواپیماهای عبوری

· قابلیت ذخیره روزانه بیش از 5/3 میلیون لیتر سوخت جهت سوختگیری هواپیماهای پهن پیکر

· تجهیز فرودگاه به یکی از پیشرفته ترین خودروهای آتش نشانی فرودگاههای جهان، از نوع Panther 6×6 و دارای بالاترین استانداردهای خودروهای فرودگاهی در اروپا

· برخورداری فرودگاه از کتیگوری 7 که در سال آینده با اضافه شدن یک دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته دیگر، کتیگوری فرودگاه از 7 به 9 ارتقا خواهد یافت.
بازديد:1627| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت