« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پرده کعبه در سازمان ملل متحد نصب شد | خبرها 10 مرداد 1394
پرده کعبه در سازمان ملل متحد نصب شد

در مراسمی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در این سازمان و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از پرده «باب‌الکعبه» پس از تثبیت در مکان سابق آن در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد پس از نوسازی آن، پرده‌برداری کردند.

المعلمی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، در سخنانی به مراحل بافت پرده کعبه مشرفه در دوران‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملک فهد، پرده باب‌الکعبه را به عنوان هدیه در سال 1983 میلادی به سازمان ملل متحد تقدیم کرد.
وی افزود: این پرده شامل بخش شرقی کعبه منقش به طلاکاری است و باب الکعبه و برخی از دست‌نوشته‌های آیات قرآنی در آن دیده می‌شود.

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این سازمان در سال 2014 میلادی در پی تعمیرات ساختمان دبیرخانه، پرده باب‌الکعبه را به کارگاه بافت پرده کعبه در مکه مکرمه برای نوسازی فرستاد و ما آن را به تصویر اصلی آن بازگرداندیم.

پرده کعبه در سازمان ملل متحد نصب شد

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در سخنانی از وجود پرده باب‌الکعبه در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد ابراز خرسندی کرد و آن را هدیه ارزشمندی خواند و ابراز امیدواری کرد که این سالن، محل دیدار هیئت‌ها و الهام‌بخش صلح و آشتی در جهان به سبب ارزش دینی و فرهنگی این پرده باشد.

در ادامه مراسم، المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، اقدام به پرده‌برداری و رونمایی از پرده باب‌الکعبه کرد که بر روی دیوار سالن «اندونزی» مقر سازمان ملل متحد نصب شد.

نماینده عربستان در پایان هدیه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد داد که حاوی ماکت پرده کعبه مشرفه بود.

در این مراسم، شماری از مسئولان سازمان ملل متحد و سفیران کشورهای عضو و برخی نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند.

نماینده عربستان در سازمان ملل از این که فرصتی برای قراردادن مجدد پرده باب‌الکعبه در یکی از مهم‌ترین سالن‌های سازمان ملل متحد فراهم شده است، ابراز خرسندی کرد.

.................
منبع: ایکنا
بازديد:870| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت