« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

ایجاد وحدت و همدلی از رسالتهای علمای جزیره قشم است | خبرها 2 مرداد 1394
ایجاد وحدت و همدلی از رسالتهای علمای جزیره قشم است

شیخ عبدالرحیم خطیبی در نشست مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج شهرستان قشم گفت : ایجاد وحدت و همدلی از رسالتهای علمای جزیره قشم است.

وی افزود : یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وحدت کلمه است که برای حفظ آن نیاز به اخلاق جمعی و صبر در برابر عقاید مختلف سیاسی و مذهبی است.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به وضعیت جهان اسلام اظهار داشت: امت اسلامی در وضعیت بسیار حساسی قرار گرفته است چرا که دشمنان با تفرقه و جنگهای قومی و مذهبی قدرت مسلمانان را نشانه گرفته اند .

وی قدرت نظام جمهوری اسلامی را در سایه رهبری مقام عظمای ولایت دانست و تائید کرد : جایگاهی که کشور ایران در بین سایر کشورها به دست آورده است و قدرتهای جهانی را به پای میز مذاکره کشانده است به برکت رهبری امام خامنه ای است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با اشاره به ظرفیت اجتماعی تصریح کرد: با استفاده از نیروی مردمی بسیج که جایگاه قانونی در اجرای بسیاری از برنامه ها دارد می توان بسیاری از مشکلات جزیره را مرتفع نمود.

وی اضافه کرد : متاسفانه شاهد آن هستیم که هر روز بر معضلات اجتماعی و اخلاقی افزوده می شود و باید با استفاده از توان بسیج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جزیره قشم احیا کرد.

امام جمعه اهل سنت قشم امر به معروف و نهی از منکر را نماد جهاد داخلی عنوان نمود و افزود : نهی از منکر نیازمند شوکت و اقتدار است و باید این فریضه را به طریقی مدیریت نمود تا به جامعه به آرمان اسلامی بودن نزدیک شود.

وی ادامه داد : برای ایجاد جو سالم و فضای مناسب برای عبادت خداوند ناگزیر هستیم با کسانی که به تذکر لسانی بی توجه هستند با اقدام قهر آمیز برخورد شود تا حق الله و حرمت ها حفظ شود.

شیخ خطیب در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت بسیج و تعامل با علما فضایی مناسب و مبتنی بر شرع اسلام را در جزیره حاکم کرد.

............................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:957| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت