« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی | خبرها 23 تير 1394
مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

هزاران نفر از نمازگزارن نماز عشاء، تراویح و نماز شب خود را در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی اقامه کردند. صحن و حیاط مسجدالاقصی مملو از جمعیت بود و مردم فلسطین از ساعات اولیه صبح از اقصی نقاط اراضی فلسطین خود را به مسجدالاقصی رساندند و شب قدر را در آنجا احیاء کردند.

مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

دهها هزار نفر از اهالی کرانه باختری با وجود تدابیر امنیتی صهیونیستها و ایجاد ایستهای بازرسی به مسجدالاقصی آمدند و 800 نمازگزار از نوار غزه وارد مسجد شدند. رژیم صهیونیستی به زنان زیر 30 سال و مردان زیر 50 سال مردم غزه اجازه ورود به مسجدالاقصی را نداد.

مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

امامان جماعت مسجدالاقصی نیز در اقامه نماز عشاء، تراویح و وتر حضور داشتند. مدیریت کل مسجدالاقصی اعلام کرد: بیش از 350 هزار نمازگزار شب قدر را در مسجدالاقصی احیاء کردند و به تلاوت قرآن کریم و عبادت پرداختند.

مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

این درحالی است که سال گذشته تنها 20 هزار نمازگزار شب قدر را در مسجدالاقصی سپری کردند. اتاق عملیات در مسجدالاقصی نیز برای راحتی حال شب زنده داران تمام امکانات دینی و بهداشتی و وعده های افطاری را برای آنان فراهم کرد.

مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

نماز شب در ساعت 1 تا 2 و 30 در مسجدالاقصی اقامه شد و پس از آن وعده سحری میان مردم توزیع و نماز صبح اقامه شد.مکانی خاص به نماز بانوان اختصاص داده شد و کادر پزشکی نیز در تمامی مناطق حضور داشتند و ورود و خروج نمازگزاران نیز تحت نظارت قرار داشت. دکتر امین ابوغزاله، رئیس بخش اورژانس جمعیت هلال احمر گفت: 18 نفر بر اثر افت فشار و شکستگی به بیمارستان منتقل شدند.

........................
منبع: شبستان
بازديد:1119| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت