« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اسرائیل کارگردان و پشت صحنه همه فتنه انگیزی های جهان اسلام است | خبرها 20 تير 1394
اسرائیل کارگردان و پشت صحنه همه فتنه انگیزی های جهان اسلام است

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم ، اسرائیل را کارگردان و پشت صحنه همه فتنه انگیزی های جهان اسلام دانست و گفت :امروز شاهد آن هستیم که جیره خوارانی به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام و مسلمین می زنند و امت اسلامی را به جان هم انداخته اند و به ریش مسلمین می خندند و متاسفانه مسلمانان بجای آن که به فکر نجات اولین قبله خود باشند به جان هم افتاده اند و خیال اسرائیل از جانب مسلمانان راحت شده است.

امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه های نماز جمعه گفت : قدس برای ما یک مسئله دینی و اسلامی است که قرآن آن را برای مسلمانان جاودانه کرده است.

وی افزود : مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین و مبدا معراج پیامبر اسلام (ص) است که قداست سرزمین فلسطین به قبل از حضور بنی اسرائیل بر می گردد و در آیات قرآن به بیت المقدس و مسجد الاقصی اشاره شده و یک ارتباط معنوی بین مسلمانان و این سرزمین مقدس به وجود آورده است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت :افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که با نامگذاری روز قدس، فلسطین را در ذهن های مسلمانان زنده کرد و این در حالی بود که بسیاری از کشورهای اسلامی موجودیت رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخته بودند و می رفت تا فلسطین از نقشه ها شود که با ابتکار امام راحل و نام گذاری روز قدس ، مسلمانان از خواب غفلت بیدار شدند و متوجه این اتفاق تلخ شدند که غده ای سرطانی در قلب کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

وی ادامه داد :اولین کشوری که مشروعیت رژیم صهیونیستی را زیر سئوال برد جمهوری اسلامی ایران بود و امام راحل به خوبی دریافته بود که همه فتنه ها و گرفتاری های مسلمانان زیر سر اسرائیل و استکبار جهانی است.

امام جمعه اهل سنت قشم ، اسرائیل را کارگردان و پشت صحنه همه فتنه انگیزی های جهان اسلام دانست و افزود :امروز شاهد آن هستیم که جیره خوارانی به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام و مسلمین می زنند و امت اسلامی را به جان هم انداخته اند و به ریش مسلمین می خندند و متاسفانه مسلمانان بجای آن که به فکر نجات اولین قبله خود باشند به جان هم افتاده اند و خیال اسرائیل از جانب مسلمانان راحت شده است.

وی تصریح کرد : اتفاقتی که در سوریه و عراق و اکنون بین عربستان و یمن افتاده است بازی باخت باخت است و هر کدام که پیروز شوند مسلمانان شکست خورده اند، و دشمنان به راحتی مسلمانان را با اختلافات قومی و مذهبی به جان هم انداخته اند.

خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم خاطر نشان کرد : دشمنان اسلام با اختلاف بین کشورهای اسلامی سلاح های خود را به فروش می رسانند و از طرفی خاطرشان جمع شده که اتحاد مسلمین در یرایر دنیای کفر از بین رفته است.

وی با دعوت از نماز گزاران جمعه برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : همه ما به حرمت خون شهدای فلسطین و حرمت بدنهای تکه تکه و اجساد متلاشی شده کودکان غزه واحترام مسجد الاقصی و بیت المقدس بصورت یکپارچه در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت قشم همچنین با اشاره به فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان از همه مومنین خواست با استغفار از گناهان و غفلتهایی که داشته اند از خداوند متعال طلب آمرزش نمایند.

شیخ عبدالرحیم خطیب پرداخت زکات در ماه مبارک رمضان را جز سنتهای حسنه اسلام خواند و خاطر نشان کرد : مردم با شناسایی نیازمندان واقعی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند که در صورت سهل انگاری در نحوه پرداخت زکات ، گناه آن قابل اغماض و بخشش نیست لذا شهروندان می توانند با مراجعه به انجمن های خیریه از پرداخت زکات خود به افراد بی بضاعت مطمئن شوند.

در پایان مراسم نماز جمعه نمازگزاران با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از رژیم اشغال گر قدس اعلام کردند.

........................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1555| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت