« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد جمیرا دبی | آشنایی با مساجد جهان 18 تير 1394
مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا، یکی از زیباترین مساجد دبی است که در محله جمیرا قرار دارد. این مسجد سال 1975 میلادی با هزینه شیخ راشد بن سعید آل مکتوم ساخته شده و سال 1979 به عنوان مهمترین و زیباترین مسجد دبی افتتاح شد و از مساجدی است که بیشترین عکاسی از آن شده است.

مسجد جمیرا دبی

این مسجد دو مناره مرتفع به طول تقریبی ۴۰ متر و منبری بسیار مجلل، نمونه ‌ای از معماری نوین اسلامی به شمار می رود. روی گنبد و مناره ها هم از اشکال زیبای هندسی تراشیده شده استفاده شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

مسجد جمیرا دبی

این مسجد به سبک معماری دوره فاطمی بنا شده است و از سنگ در ساخت آن استفاده شده است و دارای گنبدی بزرگ به رنگهای آبی و سفید است و در وسط مسجد، لوستری زیبا قرار دارد.در نماسازی این مسجد از سنگهای ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی استفاده شده ‌است. این مسجد برای یک هزار و 300 نمازگزار ظرفیت دارد و زائران و بازدید کنندگان بسیاری را هر ساله به خود جذب می کند.

مسجد جمیرا دبی

این مسجد برای بازدید کنندگان به غیر ساعات نماز، روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته باز است.

مسجد جمیرا دبی

در این مسجد، دروس دینی؛ حلقات حفظ قرآن کریم نیز برگزار می شود. تصویر این مسجد به عنوان یکی از نمادهای شهر بر روی اسکناسهای ۵۰۰ درهمی امارات چاپ شده ‌است.

مسجد جمیرا دبی


........................
منبع: شبستان
بازديد:2153| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت