« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اسلام داعش براستدلال صحیح استوار نیست | خبرها 14 تير 1394
اسلام داعش براستدلال صحیح استوار نیست

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس در مصاحبه با نشریه الجزایری "الخبر" گفت: در عراق و سوریه وقتی که جریان معتدل اسلامی سرکوب و به حاشیه رانده شد، داعش خود را به عنوان مدافع این جریان معرفی کرد.

وی افزود: در تونس هم درمدت 30 سال با حضور جنبش النهضه از افراط گرایی، سلفی گری، القاعده و داعش خبری نبود و همه اینها در دهه 90 و دهه اول قرن بیستم و با حجم عظیمی از خشونت ظهور کردند.

الغنوشی تاکیدکرد: می توان با داعش از نظر فکری مقابله کرد زیرا تصور آنان از اسلام بر استدلال صحیح استوار نیست و خلل فکری آنها که باعث ورود افراط گرایی در عقایدشان شده، کافر دانستن مسلمان به واسطه گناه است در حالی که اسلام اصرار دارد که تفکر میانه و جریان اساسی در تفکر اسلامی پرهیز از تکفیر مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: درکشورهای عربی دو انتخاب وجود دارد که یکی خشونت و به حاشیه راندن و دیگری توافق و آشتی است و مسلما جز با راه حل دوم نمی توان مشکلات امت عربی را حل و فصل کرد.

الغنوشی با بیان این که مصر در تاریکی غرق شده است، گفت: مسوولان مصر این کشور را به سوی مصیبتی نامعلوم پیش می برند از این رو من مانند همیشه تاکید می کنم که باید دست از خشونت کشید و به صلح و مذاکره پناه برد.

وي افزود: مصر نیازمند ارتش حامي مردم است نه این که آنان را سرکوب کند و این تصور که اخوان المسلمین با صدور صدها حکم اعدام محو می شود، تصور اشتباهی است.

رئیس جنبش النهضه تونس در ادامه این سئوال را مطرح کرد که تا کی ارتش و اخوان المسلمین و نیروهای لیبرال و اصحاب ادیان و مذاهب مختلف با هم خواهند جنگید؟ چاره ای نیست جز این که هر گروهی سایر گروهها را به رسمیت بشناسد و به طور مسالمت آمیز درکنار هم قرار بگیرند.

الغنوشی همچنین گفت که او از همه مسئولانی که تاکنون با آنها دیدار داشته خواسته است که برای جلوگیری از اعدام سران اخوان المسلمین در مصر مداخله کنند.

..................................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:764| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت