« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

کتاب راهنمای مساجد اهل سنت ایران چاپ شد | خبرها 1 تير 1394
کتاب راهنمای مساجد اهل سنت ایران چاپ شد

در این کتاب سه جلدی که جلد اول آن به چاپ رسیده مساجد اهل سنت استان های گلستان، گیلان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و هرمزگان معرفی شده اند.

در ایران 14 هزار و 851 مسجد اهل سنت وجود دارد که 70 درصد مساجد اهل سنت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به نقش مساجد در دوران پیامبر مکرم اسلام (ص) و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ساخت و عمران ظاهری و معنوی مساجد از وظایف مومنان است.

وی با اشاره به چاپ این کتاب به همت دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت:از طرف نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گلستان و گیلان (مرکزبزرگ اسلامی شمال کشور) مشخصات و عکس امامان جماعت هزار و 521 مسجد اهل سنت شمال کشور دریافت و در جلد اول این کتاب چاپ شده است.

وی اضافه کرد: استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت با توجه به زندگی اقوام و مذاهب مختلف به ایران کوچک معروف است.

...............................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1099| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت