« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل | خبرها 26 خرداد 1394
افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل

مراسم افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل برگزار گردید.

افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل

در این مراسم که با آیاتی از کلام الله آغاز شد ابتدا شیخ محمد صالح امینی به ایراد سخن پرداخت ، ایشان با قدر دانی از تشریف فرمایی حضار و به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان این ماه را به حاضران تبریک عرض نمود .

ایشان در ادامه به رفتارهای امروز و تدبر به کردارهای هر شخص به خودش اشاره کرد و گفت :اعمال امروز عقوبتی در آخرت است و خداوند پیامبران را مورد آزمایش قرار داد تا درس عبرتی برای ما انسان ها باشد و آزمایش آنان ،راهی بود برای رسیدن به رهبری مردم و در این راه کسانی که به اخلاص و و نیت پاک خود توجه دارند به خدا میرسند

افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل

در ادامه جلسه که با صحبتهای شیخ عبدالرحیم خطیبی همراه بود ایشان نیز با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان چند نکته ای درمورد فضیلت های این ماه عزیز بیان نمودند . وی با اشاره به اینکه پرهیزگاری وابسته به نماز و روزه است گفت :از نشانه های پرهیزگار این است که از درون قلب و از لحاظ رفتار و سیما یکسان باشد و نماز و روزه را به جای بیاورد و این دو از هم جدا نیست .

ایشان لازم دانستند که توجه همگان را به این منظور که فقط ساخت مسجد مهم نیست باید به برپایی نماز و طهارت و پاکی مسجد نیز توجه داشته باشیم گفت : توجه ما باید به مسجد باشد که مبدا از مسجد غافل شویم و مبدا انقدر جاذبه ی کاذب در مسجد درست کنیم که مردم مانند رهگذرانی فقط از آن عبور کنند در این ماه گرامی که پیش رو داریم وقت مناسبی است که با ذکر ودعا به خدا پناه ببریم و بعد از ذکر و یاد خدا ،تشکر از نعمتهای خداوند واجب است .

افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل

بعد از سخنرانی شیخ عبدالرحیم خطیبی ، آقای آشوری نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به بیان معضلاتی که در شهرستان قشم بود اشاره نموده و در سدد رفع آنان با مسولان قشم ودر استان و همکاری با دولت مردان اشاره کردند .

افتتاح مسجد حاجی صالح حاجی عبدالجلیل روستای طبل

در پایان با سخنرانی حجت السلام والمسلمین محمد مریدی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان که ایشان نیز به تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بسنده کرده و آرزوی سلامتی و بهروزی را برای تمامی مسلمانان خواستار شد.
بازديد:1376| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت