« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سالگرد حادثه اسفبار به آتش کشیدن مسجد الاقصی | خبرها 23 مهر 1389
سالگرد حادثه اسفبار به آتش کشیدن مسجد الاقصی


چهل سال از حادثه اسفبار به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی با هدایت صهیونیست ها و بهدست یک یهودی تندرو تبعه استرالیا می گذرد.

این حادثه دردناک ،بازتابی از وضعیت اسفبار حاکم بر بیت المقدس است. پس از گذشت چهار دهه مسجد الاقصی هم اکنون با چالشهایی که آسیبهای آن با حادثه آتش سوزی برابری می کند روبرو است.

سربازان مسلح رژیم صهیونیستی اطراف مسجد الاقصی را احاطه کرده اند و طبق گفته کارشناسان ،تونلهای حفاری شده در زیر مسجد ،پایه های آن را سست کرده است.

صهیونیستها همواره حقایق تاریخی را به صلاح خود تغییر می دهند و طی سالیان متمادی در صدد بازسازی هیکل سلیمان در محل آتش سوزی سال 1969 بوده اند.

ناجح بکیران رئیس اداره اسناد مکتوب در این خصوص تصریح کرد : زمان بپاخاستن امت اسلامی فرا رسیده و وحدت این امت برای مبارزه با صهیونیسم باید بازسازی و تمام قوای آن برای سربه نیست کردن اشغالگران بکار گرفته شود.

عکرمه صبری امام جماعت مسجد الاقصی نیز اظهار داشت : مسجد الاقصی نه تنها امروز بلکه همه روزهای سال باید موضع اهتمام باشد.

در هفته گذشته صدها نفر از مردم فلسطین خود را به مسجد الاقصی رساندند و با برگزاری نماز جمعه، حادثه ناگوار آتش سوزی مسجد الاقصی را توسط صهیونیستهای جنایتکار، یادآورشدند . نمازگزاران بمنظور جلوگیری از یورش شهرک نشینان تند رو صهیونیست به مسجد الاقصی گروه هایی تشکیل داده اند .

یک نویسنده معروف عرب ، حادثه آتش سوزی مسجد الاقصی را تعرض به عزت و کرامت عربی می داند و

به عقیده او آسیبهای وارده به مسجد الاقصی ترمیم و بازسازی شد اما کرامت و عزت عربی هنوز بازسازی نشده است .
بازديد:1897| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت