« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسابقه بزرگ ترجمه و تفسير یک جزء و نیم قرآن كريم | خبرها 28 ارديبهشت 1394
مسابقه بزرگ ترجمه و تفسير یک جزء و نیم قرآن كريم

خداوند متعال، قرآن کریم را به عنوان آخرین کتاب آسمانی نازل نموده و مسئولیت حفظ آن را خود بر عهده گرفته است تا هر یک از بندگانش که خواهان هدایت و رسیدن به خوشبختی هستند، در آن تدبر کنند و به دستوراتش عمل نمایند. یکی از راه های رسیدن به تدبر و عمل کردن به دستورات قران یادگیری ترجمه و تفسیر قرآن است که این مسابقه می تواند گامی در جهت آموزش ترجمه و تفسیر قرآن باشد.

برای این مسابقه سه کتاب به نام های «تفسیر نور»، «ترجمه جدولی» و «تفسیر آسان» انتخاب شده و برای سهولت کار شرکت کنندگان، این سه تفسیر بدون هیچگونه دخل و تصرفی در یک جزوه جمع آوری شده است.

آنچه داوطلبین محترم می بایست برای مسابقه آماده کنند:

1.ترجمه یک جزء و نیم قرآن کریم: ممکن است یک آیه ی کامل یا قسمتی از یک آیه برای ترجمه داده شود.

2.نکته ها و سؤال و جواب هایی که در تفسیر آسان ذکر شده است.

* یادگیری ترجمه از یکی از تفاسیر سه گانه کافی است. سؤالات ترجمه، بر اساس یکی از سه تفسیر پاسخ داده شود پذیرفته می شود. (پیشنهاد می شود جهت یادگیری بهتر، هر سه تفسیر مطالعه شود).

* سؤالات آزمون به صورت ترجمه ی معکوس (از فارسی به عربی) داده نمی شود.

* سؤالات مفهومی نیز داده می شود.

* سؤالات آزمون به صورت چهارجوابی (تستی) می باشد.

شرایط و چگونگی مسابقه:

1.شرکت در این مسابقه برای تمام اقشار جامعه غیر از طلاب و علما آزاد است. (کسی که به هر شکلی، منهج درسی یک سال تحصیلی مدرسه دینی را گذرانده است، طلبه محسوب می گردد).

2.داشتن سن حداقل 17 سال. (متولدین 1377 به پایین).

3.در صورت تساوی امتیاز نفرات برتر در هر شهرستان، آزمون مجدد میان آنان برگزار می گردد و در صورت توافق می توانند جایزه را بین خود تقسیم کنند.

برای دریافت جزوه مسابقه و برای اطلاع از اسامی برندگان می توانید به سایت www.ziyaei.com مراجعه فرمایید.

آخرین مهلت نام نویسی برای مسابقه: 1394/4/10 (کسانی که قصد انصراف از مسابقه دارند، تا این تاریخ، پیامک انصراف را به یکی از شماره های مسابقه ارسال کنند).

توجّه: توصیه می شود داوطلبین محترم در اسرع وقت مطالعه جزوه را شروع نمایند تا آمادگی کافی برای مسابقه داشته باشند.

تاریخ و زمان برگزاری مسابقه: شنبه شب 1394/4/20 بعد از نماز تراویح.

مکان برگزاری مسابقه: 10 روز قبل از برگزاری مسابقه در سایت مسابقه اعلان خواهد شد.

جوایز مسابقه: 30 نیم سکه بهار آزادی برای 30 برنده (جوایز براساس شهرستان و تعداد شرکت کنندگان تقسیم می شود).

(یادگیری ترجمه و تفسیر یک جزء و نیم قرآن کریم، بهترین هدیه ای است که داوطلبین محترم از شرکت در این مسابقه دریافت می کنند).

جهت نام نویسی در مسابقه، نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شهرستان، شهر یا روستای محل سکونت و شماره تماس خود را به یکی از شماره های ذیل پیامک بزنید. 09011630556 - 09164335004

توجه: لطفاً مشخصات خود را فقط به یکی از شماره های بالا ارسال کنید.

اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید یا از چگونگی مسابقه سؤال دارید با یکی از شمار ه های بالا تماس حاصل فرمایید. زمان تماس: ساعت 22 الی 24.

جهت دانلود جزوه مسابقه به سایت مجتمع دینی بندرعباس مراجعه نمائید

مسابقه بزرگ ترجمه و تفسير یک جزء و نیم قرآن كريم
بازديد:1173| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت