« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نحوه تعيين سطح روحانيون شاغل اهل سنت اعلام شد | خبرها 12 مهر 1389
نحوه تعيين سطح روحانيون شاغل اهل سنت اعلام شد به منظور تعیین شرایط،ضوابط و ترتیبات اجرایی ارزشیابی تحصیلی روحانیون شاغل اهل سنت، دفترچه نحوه تعیین سطح این دسته از روحانیون از سوی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت منتشر شد.
بگزارش مدیریت ارتباطات دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت،این دفترچه از طریق دفاتر استانی دبیرخانه و پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه به اطلاع متقاضیان می رسد.

دفترچه مذکور در هشت فصل تدوین شده و شامل بخشهای اهداف و مبانی،شرایط شرکت کنندگان در ارزشیابی تعیین سطح،مشخصات دوره دانش افزایی،مشخصات برنامه اختبار شفاهی،

تدوین و ارزیابی مقاله پژوهشی،مدارک مورد نیاز در برنامه تعیین سطح،ترتیب و مراحل برنامه تعیین سطح و پیوستهایی همچون ضوابط تدوین و ارزیابی مقالات و تقاضانامه تعیین سطح می شود.

درفصل نخست، شمول و هدف از طراحی این برنامه و انتشار دفتر چه راهنمای تعیین سطح روحانیون شاغل چنین ذکر شده است:«این برنامه با هدف تعیین سطح و صدور مدارک استخدامی طلاب علوم دینی اهل سنت که درگذشته فارغ التحصیل شده اند و درحال حاضر در یکی از ارگانهای دولتی یا غیردولتی به صورت تمام یانیمه وقت شاغل هستند،طراحی شده است و برای اجرای شیوه نامه نحوه ارزشیابی روحانیون اهل سنت شاغل مصوب 29/ 4 / 89 کمیسیون موارد خاص برای دو سال به موقع اجرا گذاشته می شود.»

شرایط متقاضیان استفاده از این تسهیلات به این شرح است:اشتغال عملی دریکی از ارگانهای دولتی یا غیردولتی به صورت تمام یا نیمه وقت درحوزه رسالت طلاب علوم دینی،فراغت از تحصیل تا ابتدای سال تحصیبلی 88- 1387،نداشتن مدرک معتبر تحصیلی درحد سطح مورد تقاضا (مختص سطح های یک و دو)،گذراندن محتوای آموزشی درحدسطح مورد تقاضا،داشتن حداقل 35 سال سن تمام در زمان ثبت نام،شرکت در دوره دانش افزایی مربوط به سطح مورد تقاضا و کسب معدل 14 از مجموع مواد آموزشی این دوره، شرکت در اختبار شفاهی مربوط به سطح مورد تقاضا و کسب معدل 12 از 20، ارائه مقاله تحقیقی متناسب با سطح موردتقاضا و پس از قبولی در دوره دانش افزایی و اختبار شفاهی.

مدارک لازم متقاضیان جهت برخورداری از تسهیلات تعیین سطح به این شرح است:علاوه بر اصل کارت ملی وشناسنامه(تصویرتمام صفحات آن) گواهی اشتغال در زمان ثبت نام دریکی از ارگانهای دولتی یا غیردولتی به صورت تمام یا نیمه وقت و درارتباط بارسالت طلاب علوم دینی،گواهی فراغت ازتحصیل قبل ازسال تحصیلی 88- 1387،گواهی دفاتر استانی درخصوص فقدان مدرک معتبر وگذراندن محتوای آموزشی در حد سطح موردتقاضا،گواهی تایید صلاحیت عمومی متقاضیان از سوی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در اموراهل سنت استان،گواهی توثیق وتاییدصلاحیت عمومی از جانب دو تن از اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و تکمیل فرم تقاضا.

ترتیب و مراحل اجرایی برنامه تعیین سطح به این صورت اعلام شده است:اطلاع رسانی به متقاضیان،دریافت و جمع آوری تقاضاها، بررسی مدارک و صدور کارت، برگزاری دوره دانش افزایی و اختبار شفاهی و ارائه مقاله، و صدور گواهی ها و مدارک مرتبط.

دوره دانش افزایی به صورت آموزش غیر حضوری و برای هریک از دو سطح یک و دو متفاوت خواهدبود.کلاسهای آمادگی ورفع اشکال دراستانها و درصورت لزوم،درتهران برگزار می شود اما آزمون پایان دوره که شرکت در آن ضروری است،درتهران خواهد شد.منابع دوره نیز دردفترچه یادشده به طور مشروح ارائه شده است.
پس ازدوره دانش افزایی،پذیرفته شدگان این دوره لازم است در اختبار شفاهی شرکت کنندکه مکان جلسه آن متمرکز و در تهران خواهد بود.

ارائه مقاله تحقیقی آخرین مرحله تعیین سطح روحانیون شاغل اهل سنت و صدور مدرک استخدامی برای آنان است که ارائه کنندگان بایستی حداقل 14 نمره از20 نمره را برای مقاله خود کسب کنند.

اطلاعیه و متن کامل دفترچه نحوه تعیین سطح روحانیون شاغل اهل سنت در صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت منتشر شده است.
بازديد:2477| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت