« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شورای همدلی و همزبانی در قشم تشکیل شود | خبرها 19 ارديبهشت 1394
شورای همدلی و همزبانی در قشم تشکیل شود

مراسم زنجیره سازندگی با هدف تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی روستای گیاهدان و تعدادی از خیرین و فرهنگیان این روستا در مدرسه حاج محمد شریف روستای گیاهدان برگزار شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در این مراسم که با حضور مسئولین شهرستان و مردم روستای گیاهدان برگزار شد گفت : همایش زنجیره های سازندگی نقطه عطفی در برنامه های آینده شورای اسلامی گیاهدان و دیگر روستاهای جزیره قشم خواهد بود.

وی افزود: سازندگی و عمران آرمان دین اسلام و جوامع بشری است که هرگز در شعار محقق نخواهد شد و نیازمند عمل به موئلفه های سازندگی و آبادانی است.

امام جمعه اهل سنت قشم اعتماد و استمداد از قدرت لایزال الهی و بگارگیری ابزارهای مورد نیاز را اولین شرط برای سازندگی عنوان نمود و افزود : اعتماد و توکل به خداوند روحیه انسان را تقویت می کند و از ظرفی آرمان گرایی در کنار واقعیت نگری و توجه به وضعیت موجود می تواند به برنامه ریزی بلند مدت و هدفمند منجر شود که این موارد جزء الزامات کاری شوراها و دست اندرکاران عمران و سازندگی شهرها و روستاهاست.

وی وحدت کلمه یکپارچگی و دوری از اختلاف و تفرقه را از دیگر لوازم سازندگی برشمرد و تاکید کرد: در صورت تفرقه و اختلاف جامعه دچار آسیب خواهد شد و شوکت و ابهت و فرصت خدمت از بین خواهد رفت .

شیخ عبدالرحیم خطیبی اضافه کرد: ثروت و منابع مادی از لوازم رشد و توسعه است و جامعه مصرف گرا فقط منابع مالی خود را به دیگر کشورها منتقل خواهد کرد که متاسفانه جامعه فعلی ما دچار این مشکل شده و بازار ما گرفتار جنسهای بی کیفیت چینی شده است.

وی اولویت شناسی در برنامه ریزی و هزینه کرد را از جمله مهمترین امور سازندگی عنوان نمود و بیان کرد : ضرورتها باید در اولویت قرار گیرد و در حالی که اولویت اصلی جزیره قشم مسئله آب است هزینه کردن منابع و سرمایه ها در جای دیگر منشا عقلانی ندارد.

امام جمعه اهل سنت قشم در پایان پیشنهاد داد : با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نامگذاری شده لازم است شورای همدلی و همزبانی متشکل از معتمدین و نخبگان شهرستان و مسئولین برای رسیدگی به مشکلات شهرستان تشکیل شود تا به مشکلات و معضلات جزیره رسیدگی شود.

در پایان این مراسم از ۲۲ نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستای گیاهدان که در مدت ۳۵ سال به مردم این روستا خدمات شایانی ارائه کرده بودند و همچنین ۴ نفر از خیرین و ۲ نفر از فرهنگیان بازنشسته با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

..........................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1353| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت