« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اهل سنت هرگز تحت تاثیر شعارهای تفرقه انگیز دشمنان قرار نخواهند گرفت | خبرها 14 فروردين 1394
اهل سنت هرگز تحت تاثیر شعارهای تفرقه انگیز دشمنان قرار نخواهند گرفت

شیخ شافعی تشیخ مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و امام جمعه گیاهدان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی هرمز گفت :نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت اسلامی در تاریخ منحصر به فرد است و قطعا پس از آنکه کشورهای اسلامی دچار فتنه استعمار و خودباختگی شدند به همه ثابت کرد که با پیروی ازاسلام می توان در برابر جبهه کفر ایستادگی کرد و در سایه وحدت ملی به استقلال و پیشرفتهای عظیم علمی و صنعتی دست یافت.

شیخ شافعی تشیخ ادامه داد : اهل سنت هم در سایه نظام جمهوری اسلامی مانند برادران شیعه از جایگاه علمی ، سیاسی و اقتصادی برخوردار شده اند که امروز در روستاهای جزیره شاهد آن هستیم که عده زیادی به تحصیلات عالیه دانشگاهی دست یافته اند و حتی از روستای گیاهدان هم چند نفر بعنوان پزشک و متخصص در خدمت مردم استان هستند.

وی با اشاره به ساخت مدارس دینی و مساجد اهل سنت تصریح کرد : پس از انقلاب اسلامی ساخت مدارس دینی و مساجد اهل سنت از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده که این نشان دهنده آزادی و وحدت واقعی در کشور ایران است و اهل سنت هرگز تحت تاثیر شعارهای تفرقه انگیز دشمنان قرار نخواهند گرفت.

امام جمعه گیاهدان با ذکر شعار سال جدید اظهار داشت : همدلی و همزبانی همواره در بین اهالی جزیره از شیعه و سنی وجود داشته است و مردم رونق و پیشرفت جزیره را مدیون مسئولین نظام علی الخصوص مقام معظم رهبری می دانند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه قشم اختلاف و تفرقه را از حربه های دشمنان اسلام دانست و بیان داشت: کشورهای غربی برای تسلط بر کشورهای مسلمان اختلافات مذهبی را دستاویز قرار داده و کشورهای عربی را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند.

وی همچنین به وقایع جهان اسلام در منطقه خاور میانه اشاره کرد و افزود: مردم یمن در بیداری اسلامی به دنبال رهایی از دست استعمارگران غربی هستند. حوثی ها در یمن قرنها در کنار اهل سنت زندگی کرده اند و حکومت یمن باید با انتخاب مردم و به دست ملت این کشور تعیین شود.

شیخ شافعی تشیخ عنوان کرد: حمله عربستان به یمن باعث از بین رفتن امنیت منطقه ای و بوجود آمدن و رشد گروههای تروریستی تکفیری می شود که این خواسته ی آمریکا و اسرائیل است.

وی در پایان یادآور شد : جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملتهای مظلوم جهان بوده و حمایت مسئولین نظام از ملتهای مسلمان در برابر مستکبرین باید برای دیگر حاکمان کشورهای اسلامی الگو شود.
بازديد:1467| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت