« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نعمت امنیت و آسایش ، یکی از بزرگترین دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی ایران | معاونت اجتماعی 25 بهمن 1393
نعمت امنیت و آسایش ، یکی از بزرگترین دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی ایران

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان، پس از تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمازگزاران ، نعمت امنیت و آسایش را یکی از بزرگترین دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانستند و افزودند: من سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را خدمت یکایک شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم یکی از ثمرات و ارمغانهای نظام اسلامی و انقلاب مردمی ایران نعمت امنیت و آسایش است . نعمت آسایش و امنیت یکی از نعمتهای بسیار ارزشمند ی است که خداوند متعال به بندگانش عطا می کند.

امام جمعه گیاهدان تمسک به آرمانهای انقلاب اسلامی و شکرگزاری را تضمین کننده دوام این نعمت بزرگ در تمام ابعادش دانستند و افزودند: تمسک به آرمانهای انقلاب اسلامی نعمت امنیت و استقرار در تمام ابعادش بُعد سیاسی ، بُعد اجتماعی ، بُعد اقتصادی ، را برای ما فراهم می کند و این نعمت عظیم الهی است که یک مومن و مسلمان به این نعمت نیاز دارد و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد. با شکر پروردگار و عملکرد صحیح خودشان این نعمت را برای خود نگه بدارند و حفظ کنند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با اشاره به آیات سوره قریش بزرگترین نعمتی که به اهل مکه و قریش داده شده بود را نعمت امنیت و آرامش توصیف کردند و افزودند: خداوند نعمت عظیم خود را به آنها یادآوری می کند به آنها گوشزد می کند که پروردگار متعالی که صاحب این خانه است شما را از گرسنگی رهانیده، درهای رزق و روزی را برای شما باز کرده و شما را در امن و آسایش قرار داده ، در حالی که در اطراف مکه قبایلی بودند که مورد تاخت و تاز دشمنان و ظالمان و ستمگران قرار می گرفتند و به آنها حمله ور می شدند مال و منال آنها را به غارت می بردند. اما اهل مکه ، اما قریشیان ، هم در کوچ تابستانه و هم در کوچ زمستانه شان در امنیت و آسایش بسر می بردند. خداوند این نعمت را به آنها ارزانی داشته و این نعمت را بر آنها منت گذاشته خطاب این آیه به همگان است یعنی هر قومی هر ملتی که در امنیت و آسایش بسر می برد باید قدردان این نعمت الهی باشند.

شیخ شافعی تشیخ ، سلب نعمت امنیت را بزرگترین عذابها و مجازات ها قلمداد کردند و گفتند: اگر این نعمت امنیت و استقرار نبود چه حال و وضعیتی برای ما پیش می آمد؟ چطور زندگی برای ما تلخ می شد؟ آیا بدون امنیت، مال و ثروت دنیایی برای ما اهمیت و ارزشی داشت؟ آیا زندگی راحتی داشتیم؟ شالوده ی تمام نعمتها نعمت امن و استقرار است اگر این نعمت از ما برداشته شود نگاه بکنیم به کشورهایی که در اطراف ما هستند چگونه این نعمت از آنها سلب شده چگونه در رنج و عذاب بسر می برند چقدر زندگی برای آنها تلخ و سخت شده از خدا می خواهیم که این نعمت برای آنها فراهم شود.

امام جمعه گیاهدان با ذکر حدیثی از پیامبر نعمت امنیت و سلامتی و رزق و روزی را نماد سعادت دنیایی دانستند و گفتند: عبیدالله بن محسن انصاری رضی الله عنه روایت می کند که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند: هر کسی در خانه اش صبح باز کند و قوت یک روزش در خانه اش فراهم باشد و جسم سالمی داشته باشد چنین فردی تمام دنیا را بدست آورده تمام سعادت و خوشی دنیا را بدست آورده است.

شیخ شافعی تشیخ نعمت امنیت و آرامش را آرزو و خواسته ی همه ی انبیا و مرسلین دانستند و افزودند : حضرت رسول هر وقت هلال ماه را می دید همیشه این دعا را می فرمود: بار الها این ماه را ماه امن و سلامت و خیر و برکت برای ما قرار بده حتی ابوالانبیاء حضرت ابراهیم خلیل الرحمن وقتی شالوده ی خانه ی کعبه را می گذارد دعا می کند بارالها این سرزمین را مکان امن و آرامی قرار بده .

خطیب جمعه گیاهدان اطاعت از خداوند متعال و ولی امر مسلمین و همبستگی و وحدت را پشتوانه حفظ امنیت و آرامش و استقرار دانستند و افزودند: ما با عملکرد خودمان با اطاعت و پیروی از خداوند متعال و اولی الامر و عدم عصیان و نافرمانی آنها ، با برخورد عاقلانه و اتحاد و همبستگی می توانیم این نعمت امنیت و آسایش و استقرار را حفظ کنیم.

.............................................
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه اسماعیلیه
بازديد:1454| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت