« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

خواست ایران برای بهبود روابط با عربستان سعودی بسیار جدی است | خبرها 8 بهمن 1393
خواست ایران برای بهبود روابط با عربستان سعودی بسیار جدی است

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز و در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تأثیر انتخاب ملک سلمان در بهبود روابط ایران و عربستان سعودی گفت : ما در این رابطه شاهد سفر آقای دکتر ظریف برای تسلیت به مقامات سعودی به مناسبت درگذشت ملک عبدالله بودیم و جمهوری اسلامی ایران کماکان خواهان برقراری روابط بسیار خوب با همسایگان خودش است.

وی افزود: این روابط علاوه بر اینکه اهمیت دو جانبه دارد؛ می تواند کمک بکند تا ظرفیتهای بیشتری برای توسعه و بهبود روابط حاصل شود.

افخم خاطرنشان کرد: برقراری روابط با کشورهای همسایه برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه و همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر بین کشورهای منطقه بسیار ضروری است و تمایل و خواست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار جدی است و امیدوار هستیم هم عربستان و هم دیگر همسایگان ما در این مسیر قوی تر و فعالتر حرکت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی مبنی بر صحت خبرهای شنیده شده در مورد سفر "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ایران گفت : هنوز جزئیاتی دقیقی در مورد این خبر در دست نداریم و به محض اینکه قطعیت آن مشخص شود اطلاع رسانی خواهد شد.

افخم در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: ما نسبت به تحولات اخیر مصر به شدت نگرانیم و کشته شدن مردم بیگناه این کشور در سالروز پیروزی انقلابشان را محکوم می کنیم .

.................................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1153| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت