« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

راه اندازی سایت همسریابی«حلال» در مساجد سوئد | خبرها 6 بهمن 1393
راه اندازی سایت همسریابی«حلال» در مساجد سوئد

کشورهای غیر اسلامی ای که در آن مسلمانان ساکن هستند، با توجه به فضای باز این کشورها، جوانان مسلمان با مشکل انتخاب شریک زندگی مناسب مواجه هستند و بر همین اساس، مسجد«گوتنبرگ» در اقدامی جالب سایت همسریابی را با عنوان «حلال» راه اندازی کرده است.

ابومحمود، صاحب فکر تاسیس این سایت گفت: مسجد تنها مکان نماز خواندن نیست، بلکه مکانی اجتماعی نیز به شمار می رود، و مسلمانان می توانند به حل مشکلات اجتماعی خود بپردازند و دختران و پسران نیز همتای خود را پیدا کنند.

وی افزود: ثبت نام از جوانان تنها منوط به ثبت نام در سایت اینترنتی نیست، بلکه مسلمانان می توانند با مراجعه به مساجد در آنجا پرونده تشکیل دهند.

عبدالله صلاح، معاون رئیس انجمن اسلامی استکهلم گفت: ما فقط به صورت اینترنتی ثبت نام نمی کنیم، بلکه افراد با مراجعه به مسجد می توانند فرم مورد نظر را پر کنند.

افراد با مراجعه به مسجد و پر کردن فرم می توانند شریک زندگی خود را بر اساس مشخصات مورد نظر خود انتخاب کنند و این مشخصات میان دو نفر باقی خواهد ماند و با یکدیگر آشنا خواهند شد.

ابو محمود در ادامه اظهار داشت: دختران با خانم من در ارتباط خواهند بود و نظرات خود را بیان می کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: تاکنون 20 شهروند فرم را پر کرده و در سایت «حلال» ثبت نام کرده اند که بیش از نیمی از آنها را پسران تشکیل می دهند.

...................
منبع: شبستان
بازديد:1090| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت