« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بیانیه شیخ عبدالعزیز قاضی زاده در محکومیت اهانت‌ به پیامبراکرم(ص) | خبرها 4 بهمن 1393
بیانیه شیخ عبدالعزیز قاضی زاده در محکومیت اهانت‌ به پیامبراکرم(ص)

وَ مَآ أرْسَلْنَکَ إلَّا رَحْمَةً لِّلْعَلَمِينَ (سوره انبیاء آیه 107)

و (ای پیامبر) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمتی برای جهانیان باشی.

مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أبَآ أحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللهِ وَ خَاتَمَ النَّبِيّنَ وَ کَانَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِيمًا (سوره احزاب آیه 40)

(حضرت) محمد صلوات الله و سلامه علیه پدر هیچ یک از مردان شما نیست، ولیکن رسول الله و خاتم پیامبران است. و خداوند(متعال) به همه چیز آگاه است.

با تأسف شدید از حرکات بی ادبانه بعضی از خبرنگاران کشور فرانسه که به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم اهانت کرده اند با شدت آن حرکات نابخردانه را محکوم می نماییم. و پیامبری که به نصّ صریح قرآن پیامبر خاتم و با رأفت و رحمت برای تمام جهانیان می باشد و سرور أنبیاء و مرسلین و خیر خلق الله و امام متقیان می باشد؛ و همه انبیاء الهی به برتری آن وجود نورانی بشارت و خبر داده اند و در کتابهای تورات و انجیل آن پیامبر خاتم معرفی شده جای دارد که تمام پیروان ادیان آسمانی گذشته از یهودی، مسیحی، زردشتی و ... به او ایمان آورند تا در دنیا و آخرت رستگار و نجات یابند. حال بجای این، گستاخانه آن پیامبر عظیم الشأن را مورد توهین و اهانت قرار می دهند باید جهان اسلام یکپارچه و مردمان نیک سرشت حتی از غیر مسلمانان این حرکات را شدیدا محکوم نمایند و از دادگاه های بین المللی خواستار محکومیت آن افراد گردند. سوگند بخدا واحد که هر یهودی و مسیحی و هر صاحب دینی که قبل از رسول خاتم علیه الصلاة والسلام بوده، باید پیرو دین اسلام گردند و إلا در روز قیامت نجات نمی یابند چون شرط ایمان به تورات و انجیل و نبوّت حضرت موسی کلیم الله و حضرت عیسی روح الله علیهما الصلاة والسلام آن است که به همه پیامبران گذشته و پیامبر خاتم ایمان بیاورند تا در دنیا و آخرت رستگار و اهل نجات باشند.

در حدیث شریف آمده است: هر کس از یهودی و مسیحی و هر دینی که باشد از رسالت پیامبر اسلام آگاهی پیدا کند باید به رسالت او ایمان بیاورد و الا از اهل دوزخ می باشد. مجددا این حرکت بی ادبانه که در رسانه ها منتشر گردیده ما به عنوان یک مسلمان متعهد و جامعه روحانیت و اهل ایمان منطقه اوز فارس آنرا محکوم کرده و برای وحدت اخوت اسلامی و وحدت ادیان آسمانی دعای خیر و توفیق داریم. والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

شیخ عبدالعزیز قاضی زاده «امام جمعه اوز فارس»
بازديد:1629| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت