« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پاسخ نشریه ترک «کاف کاف» به «شارلی ایبدو»:هیچ چیز بخشیده نمی شود | خبرها 27 دي 1393
پاسخ نشریه ترک «کاف کاف» به «شارلی ایبدو»:هیچ چیز بخشیده نمی شود

نشریه فکاهی «کاف کاف»، که تاکید بسیاری بر ارزش های اسلامی دارد با یک تصویر روی جلد منحصر به فرد،پاسخ «شارلی ایبدو» را داده است.

در این تصویر که نقض حقوق بشر به اسم آزادی در اروپای مدرن را به انتقاد گرفته ،نوشته شده است:«نه،هیچ چیز بخشیده نشده است».

این نشریه در بیانیه ای آورده است:خودبینی تبدیل به یک عادت برای فرهنگ اروپایی شده است،آنها خود را در جایگاهی بالاتر از دیگران قرار می دهند،جایی که خود را آزاد و تردید ناپذیر می دانند.

شارلی ایبدو در آخرین شماره خود که سر و صدای زیادی به پا کرد کاریکاتوری موهن به پیامبر را به چاپ رساند.

در بالای این کاریکاتور نوشته شده بود که همه بخشیده می شوند.

کاف کاف در پاسخ به شارلی ایبدو تصاویری را نشان داده که به افراد تحت ستم در افغانستان،غزه،چچن،عراق،سوریه،مصر و چین و یک کودک فلسطینی در صف جلو اشاره می کند که خون هاشیان در حال ریخته شدن است و بالای این تصویر نوشته شده که هیچ چیز بخشیده نمی شود

قرار است کاف کاف در شماره بعدی خود در ماه فوریه،25 هزار نسخه از این تصویر را بار دیگر به چاپ برساند.

............................
منبع: شبستان
بازديد:1097| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت