« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مخدوش کردن چهره ی اسلام و مسلمین هدف امروز دشمنان اسلام | خبرها 22 دي 1393
مخدوش کردن چهره ی اسلام و مسلمین هدف امروز دشمنان اسلام

شیخ علی صالحی امام جمعه منصور آباد قشم و استاد مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه منصورآباد با بیان اوصاف اخلاقی رسول الله صلی الله علیه و سلم ، تمسک به اخلاق پسندیده و نیکوی نبوی را نقطه عطف نژادهای مختلف برای رسیدن به اتحاد و همدلی دانستند و افزودند: پیامبر برای اکمال اخلاق بشریت مبعوث گردید. پیام آور توحید بود. اخلاق ، همدردی ، وحدت ، مهربانی و هزاران شعاری که برای اصلاح بشریت و ضمانت سعادت دنیوی و اخروی لازم است را به همراه داشت. با اخلاق پسندیده خود در مدت زمان کوتاه توانست عرب و عجم ، سفید و سیاه را در زیر لوای لا اله الا الله جمع بگرداند برای توصیف اخلاقش همین بس که خداوند عزوجل در مورد او فرمود: «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ». هر که از صفات والایش می شنید شیفته ی او می شد تا جایی که سلمان فارسی از ایران صهیب از روم بلال از حبشه بسوی او گرویدند.

امام جمعه منصورآباد با ذکر عوامل ایجاد تفرقه و اختلاف، بر ضرورت وحدت بین مسلمین تاکید کردند و گفتند: متاسفانه امروز جهان اسلام به خاطر عدم چنگ زدن به ریسمان خداوندی و راه و روش پیامبر و سستی در بجا آوردن دستورات و تکالیف شرعی ، دشمنان اسلام طمع کرده اند و به شیوه های مختلف در میان مسلمانان اختلاف انداخته اند.

شیخ علی صالحی هدف دشمنان اسلام را در عصر حاضر، مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمین عنوان کردند و افزودند: دشمنان اسلام به همه اشکال و ترفندها از شبکه های ماهواره ای گرفته تا کشتار بیرحمانه ای که در قالب اسلامی و به نام دین دارند ضربه ی سنگینی بر پیکره ی اسلام وارد کرده اند.
امروز گروهی به نام داعش که توسط دشمنان اسلام حمایت می شود در عراق و سوریه به کشتن و ترور مردم بی گناه روی آورده است برایشان فرق نمی کند زن و مرد و کودک و پیر ، شیعه یا سنی همه را به نام اسلام می کشند و چهره ی زیبای اسلام را در لباس به ظاهر اسلامی مخدوش می کنند.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با نوید آینده ای روشن برای مسلمین خاطرنشان کردند: ما مسلمانان جهان اعم از سنی و شیعه با وحدت و همدلی و با چنگ زدن به ریسمان خداوندی و تبعیت از رسول گرامیش می توانیم نقشه های دشمنان اسلام را به شکست بکشانیم و آنچنانکه پروردگار متعال فرموده نور خدا هرگز از بین نخواهد رفت بلکه کامل خواهد شد « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».
بازديد:1887| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت