« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم | خبرها 16 دي 1393
برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم

آیت الله« غلامعلی نعیم آبادی» دوشنبه در چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در سالن همایش های مجتمع ارسلان لافت قشم افزود: با توجه به اینکه امامان و بزرگان شیعه و اهل سنت همیشه باهم بوده اند، امروز هرگونه دعوای مذهبی در میان مسلمانان یا ریشه نفسانی دارد یا اینکه دست استکبار جهانی در کار است.

وی گفت: وقتی عالمان شیعه و اهل سنت با پیروی از سیره این امامان با دیدگاه باز و روشن خود در کنار یکدیگر قرار می گیرند، چرا مردم مسلمان چه شیعه و چه اهل سنت باهم نباشند.

به گفته ی وی پیامبر گرامی اسلام محور اصلی وحدت در میان این مردم است و فراتر از آن، محوریت آن حضرت را حتی در میان پیروان سایر ادیان نیز می توان مشاهده کرد.

وی استان هرمزگان را استانی نمونه در بحث اتحاد شیعه و اهل سنت در کشور نامید و افزود: عالمان شیعه و اهل سنت این استان دست دشمن را که به صراحت اعلام کرده با تفرقه انداختن در میان مسلمانان می تواند بر مقدرات آنها حاکم شود، به خوبی خوانده اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در تشریح نقشه ها و توطئه های دشمن برای اختلاف افکنی در بین مسلمان ها، به تاریخ دخالت استعمار انگلیس در سرنوشت افزون بر 700 میلیون مسلمان هند اشاره کرد و گفت: سیاست دیرینه و مشهور انگلیسی ها با عنوان 'تفرقه بیانداز و حکومت کن' کار را در هند به جایی رساند که این قدرت عظیم مسلمان ها چند پاره و تضعیف شد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به ظهور قدرت جدید مسلمان ها در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: درست در زمانی که اروپا آماده پذیرش حرف جدید و گسترش اسلام خواهی بود، ناگهان عده ای به نام اسلام دست به خشونت و تکفیر زدند و چهره نورانی اسلام را در نزد مردم اروپا مشوش کردند.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: اقدام این عده باعث شد که گرایش به برخی آیین ها و باورهای غیر از اسلام در نزد برخی از مردم اروپا افزایش یابد.

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این همایش وجود خدای واحد و منبع یکسان را در اسلام عاملی برای وحدت در میان مسلمان ها خواند و گفت: اختلاف سلیقه و تفاوت در نظر و برداشت در میان مسلمان ها یک امر طبیعی است.

شیخ «عبدالرحیم خطیبی» با اشاره به شیوه های هجمه دشمن برای نابودی اسلام افزود: آنها برای نیل به این هدف از یک طرف به عیب جویی و خرده گیری از اسلام پرداختند و از طرف دیگر بر طبل اختلاف و تفرقه در میان مسلمان ها کوبیدند.

به گفته ی وی ناکارآمد نشان دادن اسلام یکی از راه های عیب جویی دشمن از آن است و برخی از مسلمان ها نیز مقهور این ترفند شده و در زمین دشمن بازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه عده ای مطابق خواسته دشمن چهره ای خشن و زشت از اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) ترسیم می کنندتصریح کرد: بخشی از دلایل ظهور این گونه افراد در جهان اسلام، ضعف مسلمان هاست که نتوانستند چهره واقعی اسلام و پیامبر عظیم الشان آن را به دنیا نشان بدهند.

شیخ خطیبی بر ضرورت معرفی چهره نورانی اسلام، نه فقط از طریق زبان که از طریق عمل به آموزه های اصیل اسلام تاکید کرد و گفت: به هوش باشیم که حفظ آبروی دین اسلام در گرو عمل به اخلاق اسلامی از سوی مسلمان هاست.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش پیامبر گرامی اسلام را بزرگ ترین مخلوق بشر و عقل کل جهان دانست و دلیل آن را درخشش قرآن به عنوان معجزه جاویدان آن حضرت به رغم گذشت 15قرن از زمان نزول آن اعلام کرد.

حجت الاسلام «حامد علم الهدی» محور هرگونه وحدت در میان مسلمان ها را وجود پیامبر عظیم الشان اسلام خواند و گفت: هدف از نامگذاری یک هفته بنام هفته وحدت نیز ادغام مذاهب اسلامی در یکدیگر نیست بلکه این افتخار مسلمان هاست که به رغم تفاوت ها در آراء نظرات و آیین ها، همه آنها زیر یک چتر واحد بنام اسلام قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کلام مستقیم حضرت حق است و این اعتقاد همه مسلمان هاست افزود: کسانی که دم از تحریف این کتاب آسمانی می زنند سخت در اشتباهند و ادعای آنها مورد قبول مسلمان ها نیست.

شیخ محمد علی امینی روحانی اهل سنت قشم نیز در این همایش ریشه بیداری اسلامی را در کتاب آسمانی قرآن دانست و گفت: با گسترش نفوذ اسلام در دنیا نگرانی از قدرت گرفتن جامعه مسلمان ها در کشورهای غیراسلامی بخصوص اروپا نیز افزایش یافت و در نتیجه توسل به ترفند های گوناگون برای وارونه جلوه دادن چهره نورانی و رحمانی اسلام آغاز شد.

شیخ «محمدعلی امینی» برای مقابله با این ترفندها، وحدت علمای اسلام را در شرایط حساس فعلی یک ضرورت غیرقابل انکار خواند و گفت: کشورهای اسلامی نیز باید در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و انتخاب های خودشان مستقل عمل کنند و اجازه ندهند قدرت های بیگانه در امور آنها دخالت کنند.

وی برداشت صحیح از نصوص دین مبین اسلام را سدی محکم مقابل ترفندهای دشمن خواند و افزود: برداشت های ناصحیح از اسلام باعث مشوش شدن چهره اصیل اسلام در انظار جهانی می شود که ظهور فرقه های تکفیری نمونه ای از نتایج این نوع برداشت ها است که بواسطه پشتیبانی های قدرت های استعماری در جهان اسلام قد علم کرده اند.

در این همایش که با حمایت و همکاری مجتمع تجاری ارسلان لافت توسط نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان برگزار شد، فرماندار، امام جمعه، مقامات مختلف منطقه آزاد و مسوولان اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی شهرستان قشم، جمع کثیری از علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان بویژه شهرستان قشم همراه با اقشار مختلف مردم منطقه حضور داشتند.

در پایان این همایش ازسوی استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت این استان هدایایی به رسم یادبود به منادیان وحدت در شهرستان قشم از جمله عزت کمال زاده فرماندار شهرستان قشم، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمد صالح امینی رئیس شورای حل اختلاف قشم، شیخ شافعی تشیخ مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و امام جمعه گیاهدان ،محمد امین اخلاصی خیر و صاحب مجتمع ارسلان لافت و تنی چند از فعالان سیاسی، اجتماعی و مذهبی این شهرستان اهداء شد.

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم

برگزاری چهارمین همایش وحدت و بیداری اسلامی در لافت قشم


...................
منبع: ایرنا
بازديد:2461| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت