« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پیام تبریک مدیریت محترم مدرسه علوم دینی اسماعیلیه به مناسبت میلاد رسول الله (ص) و هفته وحدت | معاونت اجتماعی 16 دي 1393
پیام تبریک مدیریت محترم مدرسه علوم دینی اسماعیلیه به مناسبت میلاد رسول الله (ص) و هفته وحدت

الحمد لله والصلاة والسلام علی رسول الله و علی آله و صحبه و من والاه

بلغَ العلی بِکمالِه ************** کشفَ الدُّجی بِجَمالِه

حَسنتْ جَمیعُ خِصالِه ********** صلّوا علیه و آله

سالروز ولادت مبارک رسول ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم و هفته ی وحدت را خدمت تمام مسلمین جهان اعم از سنی و شیعه تبریک و تهنیت عرض می کنم .

امروز که جهان اسلام بخاطر دخالتهای نابجای استعمارگران وضعیت نامناسبی را تجربه می کند و گروه های تکفیری ساخته و پرداخته ی جریانهای صهیونیستی به بهانه های پوچ و بی ارزش خون مسلمان سنی و شیعه را بر خود حلال می دانند و با ایجاد فضای تقابل مذهبی سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه بین برادران مسلمان دارند نیاز مبرم به اصل واحدی احساس می شود که تمام مسلمین گرداگرد آن جمع شوند و صفوف خود را متحد سازند.

خداوند عزوجل در کتابش این اصل واحد را برای ما معرفی نموده جایی که می فرماید : « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُواللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِر»

آری محمد صلی الله علیه و آله و سلم همان اصل واحد است، همان ریسمان محکمی است که ما موظفیم بر آن چنگ بزنیم و متفرق نشویم .

اختلاف در فروع و جزئیات نه تنها مذموم نیست بلکه آنچنانکه احادیث و علما مقرر کرده اند ممدوح است و باعث بالندگی و پیشرفت می شود لذا وجود تعدد مذاهب سنی و شیعه یک امر مسلم و غیر قابل انکاری است .

ما مسلمانان همگی به کتاب خدا و سیره رسول الله صلی الله علیه و سلم معتقدیم . چنگ زدن و متمسک شدن به این اصول کلی می تواند زمینه ساز وحدت باشد . هفته وحدت فرصتی برای یادآوری اصول مشترکه است .

تجربه ی وحدت سنی و شیعه در نظام جمهوری اسلامی ایران که با احترام به عقاید و ارزشهای طرفین شکل گرفته، نوید بخش آینده ای زیباست که در آن تمام مسلمانان جهان با کنار گذاشتن مسائل اختلافی و چنگ زدن بر مشترکات، هویت اسلامی ایمانی خود را بازیابند و مانند گذشته در اخلاق و تمدن و پیشرفت سرآمد جهانیان باشند.

سعدی رحمة الله علیه چه زیبا در توصیف رسول الله صلی الله علیه و سلم می سراید:

ماه فرو ماند از جمال محمد ***** سرو نباشد به اعتدال محمد

قدرفلك را كمال و منزلتى نیست ***** در نظر قدر با كمال محمد

وعده دیدار هر كسى به قیامت ****** لیله اسرى شب وصال محمد

آدم و نوح و خلیل و موسى و عیسى ***** آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه گیتى مجال همت او نیست ****** روز قیامت نگر مجال محمد

وآن همه پیرایه بسته جنت فردوس‏ ****** بو كه قبولش كند بلال محمد

همچو زمین خواهد آسمان كه بیفتد ****** تا بدهد بوسه بر نعال محمد

شمس و قمر در زمین حشر نتابد ****** نور نتابد مگرجمال محمد

شایداگر آفتاب و ماه نتابد ******* پیش دو ابروى چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش ***** خواب نمى‏گیرد از خیال محمد

سعدى اگر عاشقى كنى و جوانى ****** عشق محمد بس است و آل محمد


**********
شافعی تشیخ
مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و امام جمعه گیاهدان
بازديد:1631| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت