« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

جزایر ناز | دانشنامه جزیره قشم 12 دي 1393
جزایر ناز

جزایر ناز شامل 2 جزیره است که در نزدیکى سواحل شرقى قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد.

بومیان منطقه به این 2 جزیره دو کرده می گویند. وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است.

این جزیره فاقد ساحل شنى است و دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته است.

جزایر ناز

روى این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند.

جزایر ناز

در این 2 جزیره کسی سکونت ندارد. ماهیگیران محلی چند سایه بان استراحت در این جزیره ایجاد کرده اند. این منطقه جزو مناطق مورد علاقه گردشگران قشم محسوب می شود.

جزایر ناز

جزایر ناز در 22 کیلومتری شهر قشم تنها محلی است که با پای پیاده و یا با خودروی شخصی می توان تا فاصله یک کیلومتری داخل آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس را پیمود و از این شرایط ویژه به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری قشم، بهره و لذت کافی برد.

جزایر ناز

جزایر ناز با حدود سه هکتار وسعت به دلیل مسطح بودن، با توجه به دیواره های صخره ای پنج تا 10 متری خود و به دلیل نداشتن ساحل شنی، در هنگام جزر آب و به هنگامی که پسروی آب دریا کامل می شود، با ایجاد باریکه ای از خشکی به ساحل قشم متصل می شود.

جزایر ناز

هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیباییهای عالم خلقت را از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت هایش ستایش کنند.

جزایر ناز

جزایر ناز به عنوان یک سایت ویژه گردشگری منحصر بفرد به ویژه برای کسانی که برای نخستین بار این پدیده شگفت طبیعی را از نزدیک تماشا می کنند، است.

عبور در دریا با پای پیاده و یا با خودرو شخصی به مثابه یک آرزو می ماند که در جزیره قشم هر روز محقق می شود و شماری از دوستداران طبیعت از این فرصت بهره می برند.

جزایر ناز

آرامش و زیبایی جزایر ناز از یک سو و وجود صدفها و مرجانهایی که در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده می شوند نیز از سوی دیگر بر زیبایی این سایت منحصر بفرد گردشگری در قشم افزوده است.

جزایر ناز

جزیره قشم از نیمه دوم هر سال شاهد ورود انبوه مسافرانی است که از اقصی نقاط میهن اسلامی و کشورهای خارجی برای دیدن شگفتیهای عالم خلقت به جنوبی ترین نقطه ایران اسلامی سفر می کنند.

جزر آب دریا در جزایر ناز، شرایط ویژه ای برای حرکت با پای پیاده و یا خودرو مهمانانی که با اشتیاق تماشای جاذبه های جزیره قشم به این منطقه سفر کرده اند، فراهم می کند.

با بالا آمدن آب دریا و ایجاد شرایط مد، مهمانان جزایر ناز خود را در پهنه ای از آب دریا بدون وجود جاده ای برای خروج از آن گرفتار می بینند که بدون نگرانی از این شرایط تا جزر مجدد آب به تماشای قسمتهای مختلف جزایر ناز و همه زیبایی هایی که در آن است، می نشینند.

جزایر ناز

شماری از مردم نیز از کنار جاده ساحل جنوبی در یک کیلومتری جزایر ناز از ویژگی های زیبای این سایت و گردشگرانی که با خودرو در میان آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارند، عکس و فیلم تهیه می کنند.

وجود سایتهای بکر و منحصر بفرد برای غواصی در محدوده جزایر ناز بر اشتیاق دیدار از این منطقه می افزاید.
بازديد:2220| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت