« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

عمل انسان ، تنها یار و همراه او در آخرت | خبرها 6 دي 1393
عمل انسان ، تنها یار و همراه او در آخرت

شیخ شافعی تشخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان، با بیان سرانجام اخروی انسان ، تنها همراه او در قبر و آخرت را اعمال دانستند و افزودند: انسانی که در دنیا مال داشته ، ثروت داشته ، به مال و ثروت خود مغرور بوده و همه ی آنها سبب شده بود که از خداوند متعال فاصله بگیرد ، سبب طغیان و سرکشی اش شده بود در فردای قیامت خداوند متعال به او می گوید «لقد جئتمونا فرادی کما خلقناکم اول مرة» تنها به نزد ما آمده ای همانطور که اول بار شما را خلق کردیم. چطور از مادر متولد شدی ؟ لخت مادرزاد از مادر متولد شدی حالا تک و تنها بی کس در دادگاه عدل الهی حاضر شدی . آنجا انسان چیزی به همراه ندارد واقعا لحظات بسیار سختی است انسان پیراهنی بر تن ندارد تنها همراه او عملش است.

امام جمعه گیاهدان با اشاره به بعضی اهوال قیامت تنها دغدغه ی انسان در روز قیامت را نجات از آتش جهنم و خشم خداوند به هر قیمتی عنوان کردند و گفتند: هر کس دست به گریبان مشکل خویشتن است هر کس به فکر این است که چگونه خود را از عذاب و خشم خداوند نجات بدهد . هر فردی فیلم زندگی خود را جلو خود مشاهده می کند تنها هم و غم انسان این است که چگونه خود را نجات دهد.

خطیب جمعه گیاهدان با ذکر حدیث نبوی ، سخن خدا با انسان در روز آخرت را بدون واسطه دانستند و افزودند: روزی فرا خواهد رسید که پروردگار متعال با تک تک انسانها سخن خواهد گفت بدون اینکه بین انسان و خدا مترجم یا واسطه ای وجود داشته باشد از او می پرسد در دنیا چه کردی به تو عمری دادم به تو نعمت دادم آیا از نعمت من در راه طاعت و رضای من استفاده کردی یا با نعمت من گناه کردی یا آن زمان که به تو احسان و نیکی کردم تو جواب احسان و نیکی مرا با خوبی و تقوا و شکر و سپاس دادی یا جواب خوبی و احسان مرا با فسق و فجور و گناه دادی آنجا انسان چه خواهد گفت ؟

شیخ شافعی تشیخ با بیان حال و وضعیت انسان مجرم و گناهکار در صحنه ی محشر گفتند: آنجا انسان مجرم و گناهکار به دست و پا می افتد دنبال راه فراری می گردد تا خود را از آن معرکه نجات دهد . وحشت زده به سمت راست و چپ خود نگاه می کند تا شاید راه فراری پیدا کند اما این عملش است که او را احاطه کرده ؛ سمت راست عمل سمت چپ عمل و پشت سر هم بن بست ، راه بازگشتی نیست ، وقتی به جلو خود نگاه می کند آتش جهنم را می بیند که شعله ور و فروزان و در حال غریدن است. آنجاست که عمل انسان می تواند ناجی او باشد لذا رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند (اتقوا النار و لو بشق تمرة) این آتش جهنم را از خود دور بکنید و اگر هم با صدقه ی نصف دانه خرما و اگر هم نمی توانید با گفتن یک کلمه ی طیبه خود را از آتش جهنم نجات دهید.


....................................................
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه اسماعیلیه
بازديد:1266| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت