« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

جزیره قشم، از لحاظ امنیت امتحان خود را پس داده است | خبرها 29 آذر 1393
جزیره قشم، از لحاظ امنیت امتحان خود را پس داده است

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جزیره قشم، شهرها و روستاهای این دیار چه در حال و چه در گذشته از لحاظ امنیت امتحان خود را پس داده است.

وی افزود: مردم با دین‌داری، صبر و تامل و با متانت و با ایمان خود فضایی امن را در جامعه خود ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: مردم قشم چه در گذشته و تاکنون اغتشاش‌گر و آشوب‌گر نبوده و این مسئله‌ای نیست که بتوان آن را انکار کرد و نادیده گرفت.

شیخ خطیبی یادآور شد: بارها مسئولان از جمله فرمانده نیروی انتظامی و دادستان وقت بر این مسئله اعتراف و به سخن آوردند که جزیره قشم هم از لحاظ نجابت مردم و هم از لحاظ جرم و جنایت با جاهای دیگر که مسئولیت داشته‌اند تفاوت داشته و این امر با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به این که مردم حافظ و پاسداشت ارزش‌ها و حافظ دین و انقلاب خودشان هستند و توانسته‌اند با این مدال افتخار در کشور نمونه باشند عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند و چیزی را که خود با تصمیم‌گیری اشتباه درست کرده‌اند می‌خواهند به نام مردم تمام و به مردم انگ بزنند، سخت در اشتباهند.

امام جمعه اهل سنت قشم در ادامه با اشاره به تخریب تعدادی واحد مسکونی در شهر درگهان توسط سازمان منطقه آزاد، گفت: عده‌ای به بهانه مبارزه با قاچاق با حمله مسلحانه مردم را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند و عده‌ای هم از این فضا سوءاستفاده و برای تخریب خانه‌های مردم اقدام می‌کنند این در حالی است که خیلی از این منازل مدارک قانونی و سند مالکیت داشته و به مسئولان سندهای خود را ارائه کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این‌گونه رفتارها، مغایر سیاست‌های نظام است، گفت: مردم قشم به خوبی می‌دانند این سیاست‌ها زاییده فکر برخی قلیل افراد ناآگاه است.

خطیب جمعه قشم خاطرنشان کرد: با پی‌گیری‌های صورت گرفته و با جلسه‌ای که در روز گذشته با جمعی از مشایخ استان و مدیرکل اطلاعات برگزار کردیم، برخی از مسائل مرتبط با امور اجتماعی در جزیره را مطرح کردیم که یکی از این مسائل و مشکلاتی که مطرح شد مسائل اخیر روستاهای کووه‌ای و درگهان بود.

شیخ خطیبی با اظهار خرسندی از مفاد نشست با مدیرکل اطلاعات هرمزگان، تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که مسئولان چشمان بیدار نظام هستند و نمی‌گذارند که ظلمی در حق مردم رخ دهد و جلو افراد خاطی را خواهند گرفت.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: در این نشست به این اطمینان رسیدیم که رفتارهایی که عده‌ای نابخرد با یک مامور و یا افرادی که مغرضانه یا به صورت اشتباه در جایی که کاری بر عهده آنها گذاشته شده صورت گرفته است که چشمان بیدار دیگر مسئولان بالادستی نظاره‌گر بر کار آنهاست و حتما در برابر قانون تسلیم خواهند شد.

وی با بیان اینکه دیشب نیز نشستی با سرپرست سازمان منطقه آزاد داشته‌ایم، اظهار امیدواری کرد که مسئولان به وعده‌های خود برای کسانی که مشکل مسکن دارند جامه عمل بپوشند و تنها به حرف اکتفا نکنند زیرا حق همیشه گرفتنی است و انسان‌ها برای گرفتن حق و حقوق خود باید از مسیر قانونی پیگیر باشند.
بازديد:942| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت