« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

امنیت و آرامش خودمان را فدای بهای اجاره ی خانه هایمان نکنیم | خبرها 24 آذر 1393
امنیت و آرامش خودمان را فدای بهای اجاره ی خانه هایمان نکنیم

شیخ شافعی تشخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان، باور واعتقاد به قیامت و روز محشر و حساب و کتاب آن روز را مهمترین خصیصه ی مومن دانستند و افزودند: مومنان در بدایت، یکتاپرست و موحد هستند و از همان آغاز راه خود را از مشرکین و کافرین جدا می دانند . اهل ایمان حاضر نیستند خود را به کفر و شرک آلوده گردانند. بعد از این حقیقت اهل ایمان بر این باورند که با مرگ ، زندگی انسان به پایان نمی رسد بلکه با مرگ ، حیات و زندگی تازه و نو آغاز می شود.

امام جمعه گیاهدان اعمال صالحه ی مومن را نتیجه ی ایمان واعتقاد او به آخرت دانستند و گفتند: مومنان چون بر اعتقاد و باور به آخرت هستند تلاش می کنند که در فردای قیامت در محضر خداوند متعال شرمنده نشوند سعی می کنند گناهی مرتکب نشوند که وقتی که در محضر پروردگار قرار می گیرند بخاطر آن گناه شرمنده و خجل باشند.

شیخ شافعی تشیخ بی بند و باری و پایمال کردن حقوق اجتماعی را نتیجه عدم اعتقاد به قیامت و آخرت دانسته و افزودند: کسانی که باور به قیامت و روز واپسین ندارند مرگ را نهایت زندگی خود دانسته و می گویند بگذار که خوش باشیم ، کیف کنیم اگر هم در راه خوشی مان ، جامعه و کل افراد جامعه فدا شوند . درست برعکس افراد مومن که خود را فدای جامعه می کنند و خدمت گذار افراد جامعه هستند اما این افراد تنها به فکر اشباع تمایلات نفسانی هستند اگر هم در این راه کل افراد جامعه فدا شوند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه، انسانهای معتقد به آخرت را افرادی مفید و سازنده قلمداد کردند و اختلاف تقابل با مرگ را نتیجه اعتقاد یا عدم اعتقاد به آخرت دانستند. ایشان افزودند: مرگ افراد معتقد به سادگی است، وقتی که جان می دهند فرشتگان به آنها بشارت بهشت و رحمت و مغفرت پروردگار می دهند اما افراد غیر معتقد وقتی که روح به حلقومشان می رسد آن زمان است که درد و بلا و مصیبتشان آغاز می شود دنیا و عمر خود را لحظه ای بیش نمی دانند تصور می کنند که لحظه ای بیش در دنیا نبوده اند. و از همین آغاز راه، زجر و شکنجه شان شروع می شود . قرآن کریم با صراحت کامل روی این مطلب تأکید می کند.

امام جمعه گیاهدان با اشاره به حادثه ی گروگانگیری توسط اتباع بیگانه در جزیره قشم گفتند: امنیت و آرامش خودمان را فدای بهای اجاره ی خانه هایمان نکنیم. این امنیت و آرامش نعمت بسیار بزرگی است که با همکاری و همدلی و هماهنگی با یکدیگر حاصل می شود پس حفظ این امنیت به خود ما برمی گردد لذا هر کس که قصد اجاره دادن منزل خود را دارد باید با شورا و دهیار هماهنگی داشته باشد و الا مسوولیت اعمالی که توسط مستأجرینشان صورت می گیرد با خودشان است و صاحب خانه به مراجع قانونی ارجاع داده می شود.

...................................................
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه اسماعیلیه
بازديد:1359| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت