« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

افتتاح بزرگترین چاپخانه قرآن آفریقا در سودان با سرمایه‌گذاری قطر | خبرها 28 آبان 1393
افتتاح بزرگترین چاپخانه قرآن آفریقا در سودان با سرمایه‌گذاری قطر

این چاپخانه قرآن که امروز، 28 آبان طی مراسمی با حضور مدیر مرکز دار مصحف سودان و فعالان قرآنی این کشور در شهر خارطوم، پایتخت سودان افتتاح می‌شود، قادر به انتشار 6 میلیون نسخه قرآن در سال است.

بزرگترین چاپخانه قرآن آفریقا با سرمایه‌گذاری قطر راه‌اندازی شده و در مراسم افتتاح این مرکز، خلیفه بن‌جاسم الکواری، مشاور وزیر اوقاف و امور اسلامی قطر نیز حضور دارد.

وی در نشست خبری افتتاح این چاپخانه قرآنی، طی سخنانی، گفت: با راه‌اندازی این مرکز نشر، علاوه بر تغییر کیفی در چاپ قرآن و نیز افزایش سه برابری تعداد نسخه‌های قرآن در سال، سودان دیگر از واردات نسخه‌های قرآن بی‌نیاز خواهد شد.

پیش از این، دارمصحف آفریقا که سازمانی بین‌المللی و غیر دولتی است و در سال 1994 میلادی در خارطوم با هدف خدمت به کتاب‌الله تعالی و چاپ مصحف شریف تأسیس شد؛ همه ساله قرآن‌های زیادی را چاپ و علاوه بر توزیع آن در داخل، بین کشورهای منطقه آفریقا و کشورهای هم‌جوار توزیع می‌کرد. این مؤسسه همچنین با قبول تبرعات(کمک‌های مردمی) مختلف نسبت به چاپ قرآن کریم به‌نام متبرع اقدام می‌نماید.

..............
منبع: ایکنا
بازديد:1152| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت