« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت | خبرها 24 آبان 1393
155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت

بخشدار مرکزی شهرستان قشم گفت: در آتش سوزی بازار صدف درگهان قشم افزون بر 155واحد صنفی واقع در طبقه اول و افزون بر 35واحد نیز در طبقه هم کف این بازار در آتش سوخت و دچار خسارت کلی شد.
میرهاشم خواستار روز شنبه افزود: این آتش سوزی که در اثر اتصال سیم برق در یکی از بوفه های این بازار شب گذشته شروع شده بود با کمک گروه های امداد آتش نشانی بندرعباس سرانجام ساعت 14روز شنبه مهارشد.

155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت

وی نبود تجهیزات و امکانات کافی در واحد آتش نشانی شهرداری درگهان را زمینه ساز گسترش این آتش سوزی دانست و گفت: اگر لوله های انتقال آب این واحد آتش نشانی به طبقه دوم این بازار می رسید، شاید در همان ابتدا این آتش سوزی مهار می شد.

155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت

به گفته وی تا زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی از شهرهای قشم و سوزا و همچنین کارخانه سیمان و شرکت نفت فلات قاره مستقر درجزیره قشم، دامنه این آتش سوزی گسترش یافت و در نتیجه امکان مهار آن فراهم نشد.

بخشدار مرکزی قشم تصریح کرد: با هماهنگی که فرماندار شهرستان قشم با ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری هرمزگان انجام داد، گروه های امداد تخصصی واحد آتش نشانی شهرداری بندرعباس در قالب سه گروه 3، 17 و 10نفره در صحنه این حادثه حاضر شدند و با کمک سایر عوامل سرانجام در ساعت 14روز شنبه این حریق مهارشد.

155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت

خواستار با تشکر از همکاری استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد قشم، دستگاه های اجرایی، فرماندهی انتظامی، دریابانی، بسیج، شوراها، دهیاری ها و شهرداری های شهرستان قشم و بخصوص شهرداری بندرعباس و کلیه کسانی که به انحای مختلف به اطفا این حریق و سر و سامان دادن حادثه دیدگان کمک کردند بر نقش ویژه فرماندار شهرستان قشم در هدایت و هماهنگی عملیات امداد رسانی در این آتش سوزی تاکید کرد.

155واحد صنفی بازار صدف درگهان قشم در آتش سوخت

وی با اشاره به اینکه این حادثه هیچگونه خسارت جانی و جرحی دربر نداشته است از تلاش ها برای تخمین میزان دقیق خسارت های مالی به واحدهای صنفی این بازار خبر داد و گفت: تا زمان بررسی دقیق از سوی کارشناسان رسمی، نمی توان رقم مشخصی را به عنوان خسارت این حادثه اعلام کرد.

...............
منبع: ایرنا
بازديد:2780| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت