« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سرمایه باید در خدمت علم قرار بگیرد | خبرها 24 آبان 1393
سرمایه باید در خدمت علم قرار بگیرد

شیخ سید احمد پوازی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرلافت قشم در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه خداوند ما را به کسب علم دستور میدهد اضافه کرد: مسلمانانی که به دنبال علم هستند و آگاهی پیدا می‌کنند نزد خداوند اجر بسیار دارند.

وی با اشاره به روایتی از جانب پیامبراکرم(ص) تصریح کرد: علم‌آموزان درجات والایی نزد خداوند دارند.

شیخ پوازی با بیان اینکه آگاهی از دنیا و مسائل دینی، تقوا را در دل مسلمانان زنده می‌کند گفت: کسب علم تنها برای دنیا سودمند نیست بلکه می‌تواند موجبات رستگاری ما را فراهم سازد.

وی علم را چراغی برای راه پر پیچ و خم دنیا توصیف کرد و افزود: همانطور که نمی‌شود شبانه جاده‌ای را بدون چراغ طی کرد؛ دنیا و پیچ‌های خطرناک و چاه‌های مسیر را نمی‌شود بدون نور علم گذراند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرلافت قشم با بیان اینکه بهشت بدون علم میسر نیست اظهار کرد: علم بهتر از ثروت است و سرمایه باید در خدمت علم قرار بگیرد.

وی با اشاره به وعده‌های خداوند در قرآن‌کریم خاطرنشان کرد: همه وعده‌های خداوند حق است و هرکس ذره‌ای کار خوب انجام دهد نتیجه‌اش را خواهد دید و هرکس مقدار کمی هم بدی کند به سزای کارش می‌رسد.

عضو شورای روحانیت قشم با بیان اینکه نباید به مال دنیا مغرور شد تصریح کرد: باید آگاه باشیم که در کنار دنیایی فریبنده،شیطانی رجیم نیز سعی دارد ما را نسبت به خداوند مغرور کند.

وی با اشاره به ضرورت وجود اخلاق نیکو و تواضع در جامعه اسلامی اظهار کرد: پرداختن به خوشی‌های دنیا مثل محبت به خانواده و گردش و سفر بد نیست اما نباید انسان را از یاد خداوند غافل کند.

...............................................................................
منبع: روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:884| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت