« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

درگهان | دانشنامه جزیره قشم 19 آبان 1393
درگهان

دَرْگَهان یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ یک روستا بود. جمعیت درگهان در سال ۱۳۸۵، برابر با ۸٫۰۰۲ نفر بوده‌است.

درگهان

این شهر از زمان‌های دور مرکز تجاری جزیره قشم و مهم‌ترین بندرگاه این نواحی بوده و می‌باشد. در حال حاضر نیز با داشتن مراکز تجاری متعدد و مشهور خودش میعادگاه خیل عظیم مسافرانی می‌باشد که گاه فقط برای بازدید از غروب به یادماندنی این شهر به همراه خرید از مراکز تجاری آن به جزیره قشم سفر می‌کنند.

درگهان

مردم شهر بندر درگهان بسیار خونگرم، مهربان و مهمان نواز می‌باشند و در میان اهالی جزیره قشم و استان هرمزگان به مردمان رئوف مشهورند.

درگهان

مردم این شهر مسلمان و اهل تسنن بوده و کمتر از ۳٪ مهاجرین از سایر شهرهای ایران به مذهب اهل تشیع در آن ساکن می‌باشند و به همین نسبت دارای مساجد متعدد زیبای اهل سنت و یک مسجد اهل تشیع است.

درگهان

از مناظر زیبا و به یادماندنی این شهر تماشای طلوع و غروب خورشید از روی اسکله قدیم می‌باشد.

درگهان

این شهر دارای ۱۲ مسجد, ۸ مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه(هر کدام ۴مدرسه)، یک مدرسه راهنمایی پسرانه و یک مدرسه راهنمایی دخترانه، دو دبیرستان پسرانه و یک دبیرستان دخترانه می‌باشد.

علاوه بر این دارای بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات (۳ شعبه)، رفاه، سپه، کشاورزی و پست بانک می‌باشد.

درگهان

مرکز درمانی این شهر در میان روستاهای اطراف مرکزیت داشته ۳ خانه بهداشت بندردرگهان را نیز پوشش می‌دهد.

درگهان

از مهمترین مراکز تجاری آن می‌نوان به بازارهای زیبای دودلفین، مروارید، صدف، نگین، زمرد و اطلس اشاره کرد که در کنار بازار بزرگ قدیم این شهر قرار گرفته‌اند و رونق بخش توریسم آن هستند.
بازديد:2936| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت