« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

محبت اهل بیت پیامبر یکی از مبانی اعتقادی اهل سنت و جماعت است | خبرها 10 آبان 1393
محبت اهل بیت پیامبر یکی از مبانی اعتقادی اهل سنت و جماعت است

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان بعد از توصیه به تقوا و ترس از خدا با ذکر اهمیت روز عاشورا در تاریخ بشریت چه در قبل از اسلام و چه در تاریخ اسلام گفتند: در تاریخ اسلام از همه مهمتر و غم انگیزتر حادثه ی کربلا است . حادثه ی کربلا که همان شهادت امام حسین رضی الله عنه است مسأله ی ساده ای نیست که بخواهیم بسادگی از کنار آن عبور کنیم و به آن توجهی نداشته باشیم .

خطیب جمعه گیاهدان با بیان نسب و کنیه و نام امام حسین رضی الله عنه به بعضی از روایات در مورد فضائل ایشان اشاره کردند و افزودند: امام حسین رضی الله عنه در پنجم شعبان سال چهارم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود و رسول الله صلی الله علیه و سلم بی نهایت خوشحال می شود و شادمانه به دیدار نوه ی خود می شتابد . وقتی او را می بیند دعاهای خیری در حق او می نماید و از حضرت علی رضی الله عنه سوال می کند که نام او را چه گذاشتی؟ حضرت علی می گوید اسمش را حرب یعنی جنگ آور گذاشته ام حضرت رسول صلی الله علیه و سلم با تبسمی می فرماید اسمش حسین است. و این نام مبارک را رسول الله بر حضرت حسین می گذارد.

شیخ شافعی تشیخ محبت رسول الله نسبت به حسن و حسین را یادآور شدند و گفتند: رسول الله در مورد حسن و حسین می فرمود: (هما ریحانتی فی الدنیا) حسن و حسین دو گل خوشبوی من در دنیا هستند و همچنین می فرمود: (الحسن و الحسین سیدا شباب أهل الجنة) حسن و حسین سید و سرور جوانان بهشتی هستند.

امام جمعه گیاهدان محبت به حسین و اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و سلم را یکی از مبانی اعتقادی اهل سنت و جماعت قلمداد کردند و افزودند: خلفای راشدین و صحابه ی کرام نسبت به حسن و حسین و اهل بیت رسول الله احترام خاصی داشتند و آنها را بی نهایت دوست می داشتند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در ادامه ی صحبتهایشان، مقارنت شهادت امام حسین با روز عاشورا را از مقدرات و مشیت الهی دانسته و گفتند: حادثه ی کربلا از وقایع مهم تاریخ اسلام است که دارای مفاهیم و درسهای بسیار زیادی برای بشریت می باشد یکی از مفاهیم عالی این حادثه ی بزرگ ، احقاق حق و مبارزه با ظلم و فساد و امر به معروف و نهی از منکر است . قیام امام حسین رضی الله عنه که همان اقامه ی عدل و مبارزه با ظلم و فساد است چیزی جز نمونه ای از سیرت و راه و روش جد بزرگشان حضرت رسول الله صلی الله علیه و سلم نبود .

خطیب جمعه گیاهدان با ذکر احادیثی از رسول الله صلی الله علیه و سلم روزه ی روز عاشورا را سنت موکده دانستند و گفتند: رسول الله می فرمایند : روزه ی روز عاشورا کفاره ی گناهان سال گذشته انسان می شود.

در ادامه ی خطبه شیخ شافعی تشیخ با بیان اهمیت و شروط و آداب نماز استسقاء ، زمان و مکان برگزاری آن را اعلام کرده و افزودند: یکی از شروط نماز استسقاء دست کشیدن از ظلم و ستم نسبت به یکدیگر و حلالیت طلبی و توبه و استغفار بسوی خداوند عزوجل است ما باید قبل از نماز استسقا به زکات اموالمان که فرضی از فرایض هست بازنگری داشته باشیم . ندادن زکات باعث حبس و منع باران و رحمت خدا می گردد. قبل از ورود به مصلی بغض و کینه و عداوت نسبت به همدیگر را از قلبها بیرون کنیم.

امام جمعه گیاهدان افزودند : ساعت 30/7 صبح روز دوشنبه در زمین ورزشی آزادی گیاهدان نماز استسقاء به امامت شیخ محمد علی امینی برگزار می شود.
بازديد:1785| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت