« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

جریان های تکفیری مزدوران دشمنان اسلام هستند | خبرها 3 آبان 1393
جریان های تکفیری مزدوران دشمنان اسلام هستند

شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی اهل‌سنت بندرلنگه در نشست مقدماتی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در بندرعباس از جریان های تکفیری به عنوان مزدوران دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: تکفیری ها با برداشت های سطحی از آیات قرآن به جنگ مسلمانان می روند.

وی عنوان کرد: دین اسلام با پیام صلح، محبت و دوستی ظهور کرد تا بشر را از جهالت به سوی نور و روشنایی هدایت و رهنمون سازد.

شیخ امینی ادامه داد: اما عده ای افراطی و خشونت طلب که خاستگاه فکری آنها جهل و نادانی است با استنباط غلط، برداشت ناصواب از کتاب، سنت و سیره گذشتگان باعث شده با حرکات، رفتار و مواضع نسنجیده و قضاوت های ناعادلانه، آب به آسیاب دشمن بریزند و چهره خشن از دین اسلام ارائه کنند.

وی با اشاره به ریشه یابی این تفکر انحرافی، بیان کرد: متاسفانه این تفکر غلط و افراطی گری از صدر اسلام تا کنون با فراز و نشیب هایی وجود داشته است.

این عالم اهل سنت به پیش بینی رسول گرامی اسلام در رابطه با این گروه ها اشاره و خاطرنشان کرد: اوج این جریان در نهروان اتفاق افتاد و عده کثیری در برابر حضرت علی(ع) موضع گرفته و جسارت کردند، آنها پست ترین خلق خدا بودند.

شیخ امینی همچنین با اشاره به حدیث نبوی که می فرماید" در آخرالزمان گروهی پدیدار می شوند که اکثر آنها نوجوان و جوانان هستند و بیشترین ضربه را به پیکره اسلام می زنند، افزود: امروز گروه های تکفیری از سادگی جوانان سوء استفاده کرده و از بین آنان یاری گیری می کنند.

وی، عدم استفاده از نظر و تجارب علما با بصیرت و خوش فکر، لقب دادن علمایی که مردم را به وحدت، همدلی و میانه روی و اعتدال دعوت می کنند به بزدل، جیره خوار، سازش کار و طاغوتی، تعیین خلیفه برای مسلمانان، تقرب جستن به خدا و یارگیری از بین نوجوانان و جوانان ناآگاه از طریق ترور را وجه اشتراک خوارج و جریان های تکفیری کنونی برشمرد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت بندرلنگه، وحدت، همدلی، بصیرت و ارتقاء بینش و آگاهی جوامع اسلامی را راهکار ترد جریان های افراطی دانست و اظهار کرد: برای از بین بردن این جریانات منحرف نیازی به دست دراز کردن به سمت بیگانگان نیست و با حفظ وحدت می توانیم مبارزه موفقیت آمیزی علیه آنها داشته باشیم.

شیخ امینی تصریح کرد: بیگانگان به بهانه مبارزه با داعش، در حال از بین بردن زیر ساخت های کشورهای اسلامی هستند.

وی، تجزیه کشورهای اسلامی را از برنامه های مهم دشمنان ذکر کرد و گفت: دشمن برای تحقق این هدف درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان از طریق تقویت داعش و سایر گرو های تکفیری است.

................................................................................
منبع: روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:1558| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت